Poznań: radny chce wydzielonych torowisk tramwajowych

Wydzielenie torowisk tramwajowych na kilku poznańskich ulicach - taką interpelację złożył miejski radny Tomasz Wierzbicki. Zarząd Transportu Miejskiego opowiada się za wdrożeniem wymienionych usprawnień komunikacji tramwajowej, ale nie będzie to łatwe zadanie.
Poznań: radny chce wydzielonych torowisk tramwajowych
Poznańskie tramwaje są wyjątkowo często blokowane przez samochody i stoją w korku. Fot. poznan.pl

Radny Wierzbicki chce wydzielenia torowisk tramwajowych na ulicach: Grunwaldzkiej (pomiędzy przystankami Bałtyk i Matejki), Głogowskiej (pomiędzy Sielską i Krauthofera) oraz na Wierzbięcicach (od św. Czesława do Niedziałkowskiego).

Swoją interpelację motywuje tym, że w wymienionych przez niego miejscach tramwaje są wyjątkowo często blokowane przez samochody i stoją w korku. Z odpowiedzi ZTM wynika, że wprowadzenie proponowanych przez niego rozwiązań z pewnością poprawiłoby sytuacje pasażerów miejskiej komunikacji na tych odcinkach, jednak wcale nie jest łatwym zadaniem, a już na pewno nie do szybkiej realizacji.

Wydzielenie trudne i kosztowne

Wydzielenie torowiska w ulicy Grunwaldzkiej na odcinku Matejki-Bałtyk było już rozważane podczas inwestycji "Odnowa infrastruktury transportu publicznego w związku z organizacją Euro 2012 w Poznaniu". Jednak wydzielenie torowiska na tym odcinku należałoby powiązać z wyznaczeniem lewoskrętów z ul. Grunwaldzkiej w Szylinga i Matejki oraz z reorganizacja sygnalizacji świetlnej celem wyeliminowania wielu miejsc kolizji pomiędzy uczestnikami ruchu.

W 2012 roku ówczesny prezydent Grobelny nie podjął decyzji o wdrożeniu tego udogodnienia.

Wydzielenie torowiska w ul. Głogowskiej na odcinku Sielska-Krauthofera też nie byłoby łatwym zadaniem - tu z kolei należałoby wybudować przystanek wiedeński na przystanku Sielska.

Natomiast jest szansa na zmiany na ulicy Wierzbięcice, ponieważ jest ona przewidziana do kompleksowej przebudowy na zlecenie Poznańskich Inwestycji Miejskich. Obecnie trwają przygotowania projektowe do tej inwestycji, które rozpoczną się od konsultacji społecznych dotyczących projektu przebudowy.

Ale - jak zapewniają specjaliści z ZTM - na wszystkich wymienionych ulicach istnieje możliwość wydzielenia torowiska poprzez stałą zmianę organizacji ruchu. Takie działanie jest możliwe do wprowadzenia bez ponoszenia dodatkowych kosztów inwestycyjnych i ZTM za nim się opowiada.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE