Pozwolenie na budowę dworca w sierpniu?

  • AW/mat.pras.
  • 01-07-2011
  • drukuj
W Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim węgierska spółka TriGranit Development Corporation złożyła w piątek 1 lipca komplet dokumentów wraz z wnioskiem o pozwolenie na budowę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego.
Pozwolenie na budowę dworca w sierpniu?

Wcześniej, przez prawie miesiąc, trwały ostatnie negocjacje ze spółką Aquanet dotyczące warunków finansowych budowy nowego kolektora wodnego oraz z należącym do miasta  PKS-em w sprawie warunków przeniesienia dworca autobusowego do nowego obiektu.

Czytaj też: Ruszyły prace przy dworcu w Poznaniu

Choć wojewoda na wydanie pozwolenia na budowę ma dwa miesiące, jego rzecznik prasowy zadeklarował, że pozwolenie, jeśli nie będzie błędów w dokumentacji powinno być gotowe w ciągu jednego miesiąca. W poniedziałek 4 lipca wszyta zostanie procedura postępowania administracyjnego. Oznacza to, że wszelkie formalności związane z budową nowego dworca PKP w Poznaniu wraz z centrum komunikacyjnym i galerią handlową dopełnione zostaną pierwszych dni sierpnia.

Od czerwca br. na dworcu trwają pracę przy budowie fundamentów, przygotowywane są elementy konstrukcyjne przyszłego budynku dworca, podpisywane są także sukcesywnie umowy z  podwykonawcami odpowiedzialnymi za poszczególne prace przy kolejnych etapach budowy. Trwają rozmowy z najemcami zainteresowanymi prowadzeniem działalności w Galerii Handlowej, która ma powstać w drugim etapie budowy tj. w drugiej połowie 2013 roku. Do tej pory „sprzedano” ponad połowę planowanej powierzchni handlowo-użytkowej.  
 
- We wrześniu  przewidziano uroczystość wmurowania kamienia węgielnego z udziałem przedstawicieli lokalnej władzy, partii politycznych, ministerstwa infrastruktury. Oznacza to, że przyjęty przez PKP S.A. i TriGranit harmonogram prac budowy ZCK nie jest zagrożony, a tym samym oddanie nowej hali nowego Dworca PKP w Poznaniu na Euro 2012 powinno nastąpić do końca kwietnia przyszłego roku - zapewnia Piotr Kryszak, rzecznik prasowy PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu.                                                                                                    

Przypomnijmy, decyzja o budowie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Poznaniu podjęta została przez PKP SA. pod koniec 2007 roku. W  2008r. powstała Koncepcja Programowo-Przestrzenna, stanowiąca ogólną wizję projektu nowego dworca. W czerwcu 2010 r. zakończyło się postępowanie wyłaniające wykonawcę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego – PKP SA. i TriGranit Development Corporation podpisały Umowę Inwestycyjną.

Nowy dworzec kolejowy (7 tys. m2) stanowiący funkcjonalne przedłużenie Centrum Handlowego położony będzie nad torami. Węzeł posiadać będzie trzy poziomy funkcjonalne. Na poziomie gruntu umieszczona została funkcja Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, czyli terminal autobusowy na co najmniej 19 stanowisk autobusów i jednocześnie odbierających pasażerów. Terminal połączony będzie komunikacyjnie z poziomami +1 i +2 Centrum Handlowego i z nowym dworcem kolejowym, którego głównym poziomem służącym obsłudze pasażerów będzie poziom +1. Na poziomie parteru ulokowane będą ponadto biura operatora terminala i kasy biletowe dla autobusów. Zintegrowane Centrum Komunikacyjne będzie komunikacyjnie powiązane nowymi elementami układu drogowego z siecią ulic miejskich i będzie dostępne dla pojazdów zarówno na poziomie parteru jak i na poziomie +1 poprzez podjazd z Mostu Dworcowego. Ukończenie całej inwestycji planowane jest na drugą połowę 2013 roku. 

W całym kraju do 2012 roku swoje oblicze ma zmienić 77 dworców. Polskie Koleje Państwowe prowadzą największy od kilkunastu lat program rewitalizacji. Dzisiaj prace trwają m.in. w Gdyni, Malborku, Iławie,Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Przemyślu, Warszawie Centralnej i Wschodniej. Koszt wszystkich prac wyniesie ok. 980 mln złotych, a pieniądze pochodzą z budżetu państwa (434 mln zł), Unii Europejskiej (547 mln zł), budżetu własnego PKP S.A. (102 mln zł) i od prywatnych inwestorów (ponad 1,5 mld zł).

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE