Prace modernizacyjne na linii Kraków Główny Towarowy - Rudzice

Trwają prace modernizacyjne na linii Kraków Główny Towarowy – Rudzice - to kolejny projekt PKP Polskich Linii Kolejowych SA realizowany w aglomeracji krakowskiej – poinformował PAP w czwartek rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Prace modernizacyjne na linii Kraków Główny Towarowy - Rudzice
W lipcu rozpoczęły się prace przygotowawcze na zamkniętym torze nr 1 na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów (Fot. PKP PLK)

W lipcu rozpoczęły się prace przygotowawcze na zamkniętym torze nr 1 na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów. Zasadnicze roboty zaplanowane są od września br.

Jak zapewnił rzecznik, inwestor i wykonawcy współpracują ze wszystkimi służbami, aby inwestycja przebiegała sprawnie i aby zminimalizować zmiany dla pasażerów i mieszkańców Krakowa.

Umowę na modernizację odcinka linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice za ok. 966 mln zł PKP PLK podpisały w połowie kwietnia z wykonawcą inwestycji - konsorcjum Strabag/Krakowskie Zakłady Automatyki.

Inwestycja "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" ma poprawić komfort podróży, bezpieczeństwo oraz dostępność do kolei. Nowe węzły przesiadkowe zwiększą integrację kolei z komunikacją miejską.

Z kolei, budowa dodatkowych torów na odcinkach Kraków Główny - Kraków Płaszów oraz Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów umożliwi uruchomienie większej liczby połączeń kolejowych, dalekobieżnych i w ruchu aglomeracyjnym.

W ramach inwestycji przebudowanych zostanie osiem przystanków oraz stacji. Wybudowane zostaną dwa nowe przystanki Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Wszystkie będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Na peronach zostanie uruchomiony nowoczesny system informacji.

Powstaną dwa dwustumetrowe mosty na Wiśle. Zmodernizowanych zostanie prawie 20 km linii, przebudowanych 55 km sieci trakcyjnej i 200 rozjazdów.

Dwa nowoczesne lokalne centra sterowania będą odpowiadały za sprawne i bezpieczne kierowanie ruchem pociągów. Roboty obejmą 56 obiektów inżynieryjnych. Wybudowane zostaną 22 nowe obiekty: wiadukty, przepusty, przejścia podziemne, estakady i kładki dla pieszych.

Od ul. Kopernika do ul. Miodowej w miejsce obecnego nasypu wybudowana zostanie 850-metrowa estakada. Obiekt nie tylko uwolni nową przestrzeń w centrum miasta, ale przyczyni się także do usprawnienia ruchu. Całkowicie przebudowany zostanie wiadukt na ul. Łokietka, a dzięki poszerzeniu jezdni do 6 m ruch będzie odbywał się dwukierunkowo.

Nowy obiekt na ul. Miodowej zapewni bezpieczne przejścia pod torami - oddzielony będzie ruch kołowy od rowerowego i pieszego.

Wraz z budową przystanku "Złocień" przebudowany zostanie także most nad rzeką Serafą i ul. Złocieniową. Poszerzenie jezdni do 5 m umożliwi ruch samochodowy, a pobliskie osiedle uzyska wygodny dostęp do sieci drogowej miasta. Będzie bezkolizyjne dojście na perony nowego przystanku.

Jak podaje PKP PLK, w regionie, w ramach Krajowego Programu Kolejowego, realizowane są projekty na ponad 4 mld zł. Wszystkie są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Przedsięwzięcia otwierają możliwości kolei w mieście, regionie i Polsce.

Koszt projektu "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" wynosi ok. 966 mln zł netto. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.