Prezydent Olsztyna wydał zgodę na budowę "małej obwodnicy"

Prezydent Olsztyna wydał zgodę na budowę w centrum miasta ulicy Obiegowej. Prace budowlane mają ruszyć po niedzieli. Ulica ta, nazywana małą obwodnicą Śródmieścia, była planowana już w latach 70., ale nigdy nie było pieniędzy na jej realizację.
Prezydent Olsztyna wydał zgodę na budowę "małej obwodnicy"

W czwartek poinformowano w olsztyńskim ratuszu, że prezydent Piotr Grzymowicz wydał firmie FCC Construccion zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

"Prace związane z budową ruszą ok. 12 czerwca, do tej pory musi zostać jeszcze ustalony przebieg ruchu drogowego związanego z tą inwestycją. Prawdopodobnie na ul. Sikorskiego pojawi się dodatkowy sygnalizator świetlny przeznaczony tylko dla aut pracujących na budowie" - poinformowano w wydziale olsztyńskiego ratuszu, zajmującym się nadzorem nad realizacją m.in. budowy ul. Obiegowej.

Ulica ta ma mieć nieco ponad kilometr długości i połączyć prowadzącą z sypialnianych dzielnic Olsztyna ulicę Sikorskiego z główną ulicą miasta - Piłsudskiego. Ulica ta będzie się bezkolizyjnie krzyżować z ul. Żołnierską, przy której znajdują się m.in. dwa wojewódzkie szpitale - dziecięcy i dla dorosłych, Sanepid oraz kilka wydziałów uniwersytetu. Od ul. Sikorskiego do ul. Żołnierskiej na Obiegowej zostaną położone także tory tramwajowe. Od Żołnierskiej do Piłsudskiego torów już nie będzie, bo dalsza trasa tramwaju będzie prowadziła ul. Żołnierską.

Budowa ul. Obiegowej była planowana już od lat 70. XX wieku. Ze względu na to, że ma ona odciążyć ruch w samym centrum miasta, urzędnicy nazywali ją "małą obwodnicą Śródmieścia". Na jej realizację nigdy jednak nie było środków. Teraz budowa tej ulicy jest możliwa dzięki realizacji tzw. projektu tramwajowego w Olsztynie, którego łączna wartość przekracza 426 mln zł.

W ramach tego projektu w Olsztynie na nowo budowana jest linia tramwajowa (nie ma jej w mieście od 1965 roku) i zakupiony zostanie tabor, na kilku ulicach zbudowano buspasy, planowana jest też modernizacja sygnalizacji świetlnej i wprowadzenie elektronicznego biletu w publicznej komunikacji.

Koniec realizacji tego projektu planowany jest na 27 czerwca 2014 roku, ale już teraz wielu mieszkańców miasta wątpi w terminowość zakończenia prac. Dotychczas bowiem zdołano zbudować buspasy, a torowisko tramwajowe budowane jest zaledwie na trzech odcinkach (z planowanych 9).

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE