PARTNER PORTALU
  • BGK

Prokuratura zajmie się sprawą Wschodniej Obwodnicy Wrocławia?

  • PAP    13 lutego 2015 - 16:30

W efekcie kontroli przeprowadzonej przez dolnośląski samorząd urząd marszałkowski zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy budowie Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.




Jak powiedział PAP w piątek rzecznik marszałka woj. dolnośląskiego Jarosław Perduta, kontrolerzy z urzędu marszałkowskiego stwierdzili, że wykonawca zamienił technologię prac na tańszą o ponad 2,8 mln zł, ale kontrakt zmniejszono mu tylko o 200 tys. zł.

"Chcemy, by to prokuratura oceniła, czy nadzorujący te inwestycję pracownicy Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei nie złamali art. 231 kodeksu karnego, czyli dopuścili się niedopełnienia obowiązków przez funkcjonariusza publicznego i działania na szkodę publicznego interesu" - powiedział Perduta.

DSDiK jest samorządową jednostką budżetową w całości finansowaną przez zarząd województwa. Wykonuje zadania regionalnego samorządu w sferze transportowej m.in. zarządza drogami i jest inwestorem przy budowach.

Chodzi o trasę, która została oddana do użytku w 2013 r. Był to pierwszy i najdroższy odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, łączący podwrocławskie miejscowości: Łany i Siechnice. Jego częścią był most nad Odrą oraz kilkukilometrowe estakady. Zamiana technologii na tańszą wiązała się z montażem pali pod te estakady.

Budowa ponad 8-kilometrowego odcinka obwodnicy kosztowała 346 mln zł. Inwestycja została sfinansowana z budżetu województwa dolnośląskiego i środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013. Wsparcie unijne wyniosło ponad 162 mln zł.

Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia Bielany-Łany-Długołęka, która ma połączyć autostradę A-4 z drogą ekspresową S-8, podzielona została na cztery etapy. W 2014 r. otwarto drugi odcinek łączący Siechnice i Żerniki Wrocławskie. Do ukończenia całej inwestycji pozostało wybudowanie jeszcze dwóch odcinków trasy: Żerniki Wrocławskie - Bielany Wrocławskie i Łany - Długołęka. Dolnośląski Urząd Marszałkowski szacuje, że koszt budowy każdego z nich to ok. 170 mln zł. Cała 38-kilometrowa trasa będzie gotowa w 2017 r.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.