Protest ws. wykonawcy łódzkiego dworca

  • wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
  • 08-06-2011
  • drukuj
Pol-Aqua, Hydrobudowa i Budimex oprotestowały wybór konsorcjum Torpolu - spółki zależnej Polimeksu-Mostostalu - do realizacji kontraktu obejmującego m.in. budowę podziemnej części dworca Łódź Fabryczna - wynika z komunikatu Pol-Aquy.
Protest ws. wykonawcy łódzkiego dworca

Oferty złożone w postępowaniu przetargowym na budowę stacji Łódź Fabryczna PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły na początku kwietnia. Najniższą ofertę, o wartości 1,25 mld zł netto, złożyła Pol-Aqua w konsorcjum z hiszpańskim Dragadosem. Jednak w połowie kwietnia Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał wykluczyć Pol-Aquę z przetargu.

Czytaj też: Znany wykonawca dworca Łódź Fabryczna

Drugą, najkorzystniejszą cenowo ofertę (1,43 mld zł), złożyło właśnie konsorcjum Torpolu. Jego skład uzupełniają włoskie Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińska Mazowieckiego. Szacunkowy zakres robót, przypadający do wykonania przez Torpol, wynosi 40 proc.

Budowa dworca jest współfinansowana ze środków unijnych. Jeżeli umowa w sprawie zamówienia publicznego nie zostanie zawarta w pełnej zgodności z Prawem zamówień publicznych, może to skutkować utratą dofinansowania.

Pol-Aqua posiłkuje się opinią prawną prof. Michała Kuleszy, który wskazuje, że procedura przetargowa nie może być kontynuowana z udziałem tylko czterech oferentów. Dlatego - zdaniem Pol-Aquy - po decyzji PKP PLK o odrzuceniu oferty wykonawcy wykluczonego, zgodnie z prawem postępowanie powinno zostać unieważnione.

Inwestycja w Łodzi (oceń prezydent) obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości oraz budowę stacji kolejowej.

Powstanie też dworzec kolejowy Łódź Fabryczna - podziemna stacja z 4 peronami i 8 torami. Tory i perony mają przebiegać 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi znajdzie się sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Nad dworcem mają powstać hotele, biurowce, obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.

Ukończenie inwestycji jest planowane w grudniu 2014 r.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE