PARTNER PORTALU
  • BGK

Pruszcz Gdański gotowy do II etapu przebudowy Kanału Raduni

  • PAP    15 lutego 2015 - 14:09

Pod koniec lutego w centrum Pruszcza Gd. rozpocznie się II etap przebudowy Kanału Raduni, który ma uchronić miasto i okolice przed powodzią.




"W ramach tej inwestycji będą wykonane umocnienia brzegów kanału, głównie szczelną ścianką stalową. Będzie ona obetonowana i obłożona kostką granitową" - powiedział pełnomocnik starosty ds. realizacji projektu Krzysztof Roman.

Prace obejmą brzeg rzeki na odcinku 1,3 km, od mostu przy ul. Raciborskiego do kładki w ciągu ulicy Wojska Polskiego.

Jak podkreślił starosta gdański Stefan Skonieczny, remont Kanału Raduni to największy projekt infrastrukturalny w historii powiatu.

Specyfiką II etapu przebudowy Kanału Raduni jest to, że będzie on przeprowadzony w centrum Pruszcza Gd. Pierwsza część tej inwestycji, zakończona w lipcu 2014 r. była bowiem przeprowadzona na terenie praktycznie niezabudowanym, na odcinku 1,7 km, od Gdańska do granic Pruszcza Gdańskiego.

Przed rozpoczęciem właściwych robót budowlanych na zlecenie ich wykonawcy - firmy Skanska - ankieterzy dokumentują stan nieruchomości przylegających do terenu budowy. Może to być później podstawą dochodzenia ewentualnych odszkodowań, gdyby w trakcie prac doszło do jakichkolwiek szkód. Inwentaryzacją taką objęto ok. 30 budynków.

Aby zminimalizować uszkodzenia pobliskich budynków przez wibracje i drgania, ścianki stalowe w brzegu Kanału Raduni na niektórych odcinkach będą umieszczane poprzez wciskanie, a nie metodą udarową.

Szczególna ostrożność podczas prac przy przebudowie Kanału Raduni będzie musiała być zachowana przy gotyckim kościele Podwyższenia Krzyża Św.

"W najbliższym sąsiedztwie rzeki stoi ceglany mur przykościelny. Już dziś jest on dość pochylony i trudno mieć pewność, że uda się go zachować, nawet gdyby roboty były przeprowadzone z wyjątkową ostrożnością. Jeśli nie uda się go uratować, będzie odbudowany" - zapewnił Roman.

Koszt II etapu przebudowy Kanału Raduni w Pruszczu Gd. to 18,3 mln zł. Pierwsza część tej inwestycji kosztowała 15,6 mln zł. W obu przypadkach, projekt jest współfinansowany z Unii Europejskiej w wysokości 85 proc.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.