PARTNER PORTALU
  • BGK

Przebudowa trasy W-Z w Łodzi tuż-tuż

  • PAP    13 września 2013 - 15:01
Przebudowa trasy W-Z w Łodzi tuż-tuż

W piątek władze Łodzi rozpoczęły kampanię informacyjną związaną ze zmianami w organizacji ruchu na tzw. trasie W-Z, czyli w alejach Piłsudskiego i Mickiewicza. Do połowy 2015 r. trasa ma być zmodernizowana. Remont będzie kosztował ponad 600 mln zł.




"Nowa organizacja ruchu została przygotowana w taki sposób, by zapewnić mieszkańcom maksymalny dostęp do wszystkich miejsc, z których do tej pory korzystali. Uwzględniliśmy również to, że szczyt transportowy może przypaść na 1 listopada. Dlatego zmiany w komunikacji podzieliliśmy na dwa etapy" - powiedział podczas spotkania z dziennikarzami wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień.

W pierwszym etapie modernizacji, który rozpocznie się 1 października, na trasie W-Z zostanie zdemontowana część torów a tramwaje zostaną zastąpione autobusami. Tramwaje z Retkini (na zachodzie miasta) będą kursowały do Dworca Kaliskiego a z Widzewa (na wschodzie) do ul. Wydawniczej. Pomiędzy tymi przystankami tory zostaną zdemontowane i będzie uruchomiona komunikacja zastępcza. Autobus Z10 ma kursować co pięć minut. Bezpośrednią komunikację pomiędzy Retkinią i Widzewem będzie zapewniała linia 98, na której autobusy mają jeździć, co 7,5 minuty.

"Ulotki informujące o zmianach w komunikacji każdy będzie mógł otrzymać m.in. na przystankach" - powiedział Stępień.

Od 4 listopada część trasy (pomiędzy ulicami Kilińskiego i Wólczańską) będzie zamknięta również dla ruchu samochodowego. Niedostępny będzie m.in. przejazd pod wiaduktem na ul Żeromskiego. Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zapewniła w piątek, że modernizacja trasy W-Z będzie prowadzona mimo sprzeciwu radnych, którzy w minioną środę opowiedzieli się za wstrzymaniem tej inwestycji. Inicjatorami sprzeciwu byli radni SLD, których poparli samorządowcy PiS i grupa byłych radnych PO. Zdanowska przypomniała m.in., że autorem pomysłu przebudowy jednej z głównych arterii komunikacyjnych Łodzi był obecny szef SLD w Łódzkiem, poseł Dariusz Joński.

Dodała, że w tej chwili miasta nie stać na rezygnację z inwestycji "wartej przeszło 600 mln zł i utraty ponad 330 mln unijnej dotacji".

"Wykreślenie tej inwestycji +za pięć dwunasta+ to dla naszego miasta utrata unijnych pieniędzy na najbliższe siedem lat. Inwestycja jest przygotowana i będę kontynuowała projekt Dariusza Jońskiego w zakresie budowy trasy W-Z. Zdaję sobie sprawę, że podobnie jak mieszkańcy Gdańska, Wrocławia, Krakowa przez ładnych parę miesięcy będziemy mieli problemy z komunikacją i inne utrudnienia. Nie przypominam sobie jednak, żeby którekolwiek z tych miast w imię partykularnych interesów politycznych decydowało się na zaprzestanie tak koniecznych inwestycji, jak budowa dróg, obwodnic czy mostów" - powiedział Zdanowska.

Modernizacja trasy W-Z ma objąć m.in. budowę 18,5 km nowych torowisk tramwajowych oraz czterech punktów przesiadkowych. Jednym z nich (przy DH "Central") ma być nowoczesny dworzec, który połączy linie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (północ-południe) z trasą wschód-zachód, na której linia tramwajowa ma być przedłużona o ok. 4 km.

Nowa pętla na jej wschodnim krańcu powstanie na Olechowie. Projekt obejmuje również m.in. budowę tunelu dla samochodów, ścieżek rowerowych i bezkolizyjnych skrzyżowań. Zakończenie inwestycji zaplanowano na połowę 2015 r.Szczegółowe informacje dotyczące zmian w komunikacji na kolejnych etapach przebudowy trasy W-Z znajdują się na stronie www.zdit.uml.lodz.pl

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.