Przebudują kielecki dworzec

Spółka PKP SA przygotowuje się do rozpoczęcia remontu kieleckiego dworca kolejowego. Inwestycja szacowana jest na 12 mln zł i powinna być ukończona w 2015 r.
Przebudują kielecki dworzec

Spółka PKP SA zaproponowała władzom Kielc wynajęcie powierzchni w budynku dworca PKP, który ma przejść gruntowną przebudowę. Koleje chcą mieć gwarancję najmu pierwszej kondygnacji budynku. Miasto jest zainteresowane biurami i przede wszystkim uporządkowaniem dworca, który ma ponad 40 lat i od kilkunastu nie był remontowany.

"Dworzec jest w ścisłym centrum Kielc, mogłyby tam mieć siedziby jednostki samorządowe zajmujące się innymi sferami komunikacji. Propozycja PKP jest więc ciekawa" - poinformował dyrektor miejskiego Biura Planowania Przestrzennego Artur Hajdorowicz.

Według kieleckich planistów powinna być zachowana bryła dworca i zewnętrzne pokrycie szkłem, w którym odbija się reprezentacyjna ulica Kielc - Sienkiewicza. Znajdująca się w środku dwupoziomowa hala obsługi ruchu pasażerskiego nie jest w pełni wykorzystana. Pierwszy poziom budynku mógłby być bardziej zabudowany.

Propozycje te mogą znaleźć się w planach remontu, na który spółka PKP SA zarezerwowała 12 mln zł. "Kwota ta może się zmienić po dokładnym zweryfikowaniu dokumentacji projektowej i kosztorysu inwestorskiego, które jeszcze są opracowywane. PKP SA przygotowują się właśnie do rozpoczęcia inwestycji na kieleckim dworcu, planowane zakończenie prac to koniec 2015 roku" - poinformowała Aleksandra Dąbek z zespołu prasowego PKP SA.

Czytaj też: PKP odda samorządom dworce za darmo?

Władze Kielc przy okazji remontu dworcu chcą uporządkować teren wokół niego - zarówno od strony centrum miasta, jak i części dawnej dzielnicy przemysłowej, dla której powstaje nowy plan zagospodarowania przewidujący nowoczesną zabudowę mieszkalną.

W Kielcach krzyżują się trasy kolejowe prowadzące do Warszawy, Krakowa i Częstochowy. W ciągu doby budynek dworca obsługuje pasażerów ponad 50 połączeń osobowych.

Historia kieleckiego dworca sięga 1885 roku, kiedy to została uruchomiona Iwangorodzko-Dąbrowska Linia Kolejowa. Do 1966 roku funkcję tę pełnił secesyjny dworzec zbudowany w czasach zaborów. Na jego miejscu w 1971 roku stanął nowoczesny wówczas, socrealistyczny budynek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

To bardzo dobrze,tylko żeby nie wlokło się to latami jak to zwykle u nas.Zwracam uwagę,że piszecie o dworcu PKP,a na foto jest dworzec autobusowy.

jurek, 2013-02-18 10:51:54 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE