Przejazd pod wiaduktem w Dębicy będzie zamknięty

Od 20 stycznia zamknięty zostanie przejazd pod wiaduktem kolejowym nad ulicą Sandomierską w Dębicy (Podkarpackie) - poinformowała PAP rzeczniczka prasowa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (PZDW) w Rzeszowie Ewa Sudoł-Sikora.
Przejazd pod wiaduktem w Dębicy będzie zamknięty
Zamknięcie wiaduktu związane jest ze wznowieniem remontu linii kolejowej E30 na odcinku Kraków-Rzeszów. Prace prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe. Po zamknięciu wiaduktu kierowcy będą mieli do dyspozycji objazdy m.in. przez miejscowość Pustynia. Prace remontowe powinny zakończyć się najpóźniej w sierpniu br.

Sudoł-Sikora zaznaczyła, że po zamknięciu przejazdu nad wiaduktem dokończony zostanie remont drogi wojewódzkiej nr 985. "Ten odcinek trasy, który przebiega pod wiaduktem, chcemy m.in. odwodnić. Pozwoli to nam na obniżenie poziomu drogi, by zwiększyć prześwit wiaduktu" - wyjaśniła.

Wcześniej zakończył się remont innych fragmentów ul. Sandomierskiej. Droga zyskała m.in. nową nawierzchnię, wybudowano chodniki i zatoki autobusowe. Na skrzyżowaniu ulic Sandomierskiej i Rzeszowskiej powstało rondo.

Budżet projektu "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 985 Nagnajów-Baranów Sandomierski-Mielec-Dębica na odcinku Mielec-Dębica etap II" to prawie 11,5 mln zł. Z tej kwoty ponad 5,7 mln zł stanowi unijne dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. podkarpackiego.

Modernizacja linii kolejowej E30 łączącej Kraków z Rzeszowem jest jedną z największych inwestycji realizowanych obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Zaplanowano przebudowę ponad 138 km linii kolejowej. Modernizacja wiąże się z przebudową i budową 138 wiaduktów, mostów i estakad. Koszt modernizacji tej linii wynosi ok. 3,4 mld zł, z czego ok. 1,9 mld zł stanowi dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest w 2015 roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE