Przetarg na dokończenie A4

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na dokończenie budowy odcinka autostrady A4 od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny.
Przetarg na dokończenie A4
Dodała, że termin składania ofert mija 21 sierpnia. Pod koniec maja GDDKiA zerwała umowę na budowę tego odcinka autostrady A4 i drogi ekspresowej S19 z firmą Radko. Przetarg, który został ogłoszony, dotyczy tylko odcinka autostrady A4.

Po zerwaniu umowy z Radko analizowano dwa rozwiązania: udzielenie zamówienia z wolnej ręki oraz tryb konkurencyjny, czyli przeprowadzenie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego. Ostatecznie zdecydowano o zastosowaniu trybu konkurencyjnego.

Nowy wykonawca, który wygra przetarg, będzie miał 8 miesięcy na dokończenie budowy odcinka A4. Pozostanie mu do wykonania na odcinku A4 niewielka część nasypów, warstwy konstrukcyjne nawierzchni i prace wykończeniowe. W ciągu 23 miesięcy trwania kontraktu firma Radko zrealizowała zaledwie 49 proc. zakresu finansowego umowy, dotyczącej także odcinka drogi S19.

Konsorcjum firm ze spółką Radko, jako liderem budowało – za ponad 441 mln zł – ośmiokilometrowy odcinek tzw. północnej obwodnicy Rzeszowa. W jej skład wchodzi odcinek autostrady A4 od węzła Rzeszów centralny do węzła Rzeszów zachód i fragment drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów zachód do węzła Świlcza. Partnerami Radko w tej inwestycji były firmy Autostrada Wschodnia oraz Punj Lloyd Ltd. z Indii.

Powodem odstąpienia GDDKiA od umowy był brak płynności finansowej lidera konsorcjum, wiążący się także z zajęciami komorniczymi i zgłoszonym wnioskiem o upadłość firmy Radko.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.