Przy dworcu w Poznaniu powstanie kładka dla pieszych

- Wojewoda wielkopolski wydał pozwolenie na budowę kładki dla pasażerów, łączącej budynek Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Poznaniu z peronami 4,5,6 wraz z zejściami na perony. Inwestor na razie nie informuje, kiedy ruszy budowa.
Przy dworcu w Poznaniu powstanie kładka dla pieszych

Kładka ułatwi dostanie się do dworca pasażerom Poznańskiego Szybkiego Tramwaju czy gościom Międzynarodowych Targów Poznańskich. Wydane pozwolenie dotyczy także rozbiórki części wiat na peronach od strony ul. Głogowskiej.

Zintegrowane Centrum Komunikacyjne (ZCK) tworzą: nowy dworzec kolejowy oddany do użytku przed Euro 2012 oraz uruchomiony w 2013 r. terminal autobusowy. W obiekcie powstała też galeria handlowa. Ponadto przy Dworcu Zachodnim w 2013 r. uruchomiono przystanki nowej linii Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.

Jak poinformował w poniedziałek rzecznik prasowy wojewody Tomasz Stube, projekt przewiduje połączenie ZCK z częścią peronów oraz zejściem przy Dworcu Zachodnim.

"Kładka będzie opierać się na stalowych żelbetonowych słupach, posadowionych na peronach oraz przy zejściu od strony placu Dworcowego. Wejścia na kładkę międzyperonową planowane są jako schody stałe, a na perony 4,5 i od strony zachodniej także jako schody ruchome. Dodatkowo między poziomem wejść i poziomem kładki zostały zaprojektowane windy" - podał Stube.

Jak poinformował rzecznik prasowy inwestora - węgierskiej spółki TriGranit - Przemysław Terlecki, wydane przez wojewodę pozwolenie jest ważne trzy lata; na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy ruszą prace.

"Potrzeba paru miesięcy na przygotowania poprzedzające rozpoczęcie budowy. Realnie to może być koniec wiosny lub początek lata. Wiele zależy od PKP PLK, która chce modernizować perony. Musimy się porozumieć odnośnie harmonogramu prac budowlanych. Budowa będzie prowadzona prawdopodobnie w nocy, by nie utrudniać ruchu pociągów" - podał.

"Kładka będzie alternatywą dla przejścia podziemnego. To będzie ciąg komunikacyjny łączący Dworzec Zachodni z poziomem nowego dworca. Będzie można nią się dostać do dworca kolejowego, galerii handlowej czy na dworzec PKS" - powiedział.

Terlecki nie chciał mówić o kosztach budowy kładki. Jak podał, jej stworzenie zostało wliczone w kosztorys budowy ZCK.

Budowa Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego rozpoczęła się w czerwcu 2011 r. W ostatnim kwartale 2013 r., poza wybudowanym dworcem kolejowym, w obiekcie uruchomiono dworzec autobusowy oraz centrum handlowe.

W styczniu prezydent miasta poinformował, że węzeł komunikacyjny przy dworcu kolejowym przejmie nazwę Poznań Główny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE