Pytanie o strategię transportu dla Śląska

Dobiegają końca konsultacje społeczne Strategii Rozwoju Systemu Transportu woj. śląskiego. Dokument ma określić m.in. najważniejsze kierunki inwestycji transportowych do 2030 r.
Pytanie o strategię transportu dla Śląska

Jak poinformował  Witold Trólka z urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego konsultacje potrwają  do 8 listopada. Do tej pory wpłynęło kilkanaście uwag.

Projekt dokumentu akcentuje m.in., że "celem strategii jest stworzenie w woj. śląskim efektywnego systemu transportu umożliwiającego sprawne przemieszczenie się mieszkańców regionu i przewóz towarów przy zachowaniu wysokiej jakości usług". Do osiągnięcia strategicznych celów mają się przyczynić wymienione w projekcie duże przedsięwzięcia.

Wśród inwestycji drogowych do rozpoczęcia przed 2020 r. w projekcie wskazano m.in. planowane: budowę autostrady A1 od Pyrzowic do granicy z woj. łódzkim, budowę trasy S1 na odcinkach Pyrzowice-Podwarpie-Dąbrowa Górnicza i Mysłowice-Bielsko-Biała, budowę trasy S11 Katowice-Tarnowskie Góry i dalej, w kierunku Poznania, dokończenie budowy drogi S69 Bielsko Biała-Zwardoń, budowę Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna, budowę Drogi Głównej Południowej Rydułtowy-Pawłowice, budowę Drogowej Trasy Średnicowej Katowice-Dąbrowa Górnicza i budowę Beskidzkiej Drogi Integracyjnej z Bielska-Białej do skrzyżowania z DK7 w Głogoczowie w woj. małopolskim.

Jako "planowaną i postulowaną" wymieniono budowę ekspresowej drogi S46, która miałaby łączyć Częstochowę z Opolem i Lublinem, a jako "postulowaną" - budowę obwodnicy autostradowej Metropolii Górnośląskiej, która między Katowicami i Gliwicami miałaby odciążać istniejącą autostradę A4.

Oba te przedsięwzięcia przewidziano do rozpoczęcia przed 2030 r. Pozostałymi dużymi inwestycjami w dziedzinie transportu drogowego miałyby być niedoprecyzowane przebudowy i modernizacje dróg wojewódzkich, budowy i modernizacje połączeń autostrad z innymi drogami, a także budowy obwodnic na drogach krajowych i wojewódzkich.

Wśród inwestycji szynowych w projekcie wskazano: zaplanowane kolejowe połączenie do lotniska Katowice (w nowym śladzie od Bytomia przez Piekary Śląskie), postulowane tworzenie szybkiej kolei regionalnej na połączeniach Gliwice-Katowice-Dąbrowa Górnicza-Częstochowa, Katowice-Rybnik-Racibórz, Katowice-Tychy-Bieruń-Oświęcim i Katowice-Bielsko-Biała-Żywiec, postulowaną budowę kolei dużych prędkości łączącej Katowice z Warszawą i Ostrawą, planowaną rozbudowę CMK mającą poprawiać połączenie Katowic z Krakowem, a także postulowane tworzenie północnej kolejowej obwodnicy regionu Tarnowskie Góry-Pyrzowice-Zawiercie oraz inne niedoprecyzowane inwestycje kolejowe i tramwajowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.