PARTNER PORTALU
  • BGK

Radom: Drugi przetarg na budowę śródmiejskiej trasy N-S

  • PAP/TK    22 lutego 2018 - 10:14
Radom: Drugi przetarg na budowę śródmiejskiej trasy N-S
Pierwszy przetarg na budowę trasy N-S został unieważniony (Fot. Pixabay)

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu ogłosił przetarg na budowę pierwszego etapu trasy N-S. Droga ma połączyć północną i południową część miasta. To druga próba znalezienia wykonawcy. Poprzedni przetarg został unieważniony.




Głównym celem inwestycji jest odciążenie Śródmieścia, w tym szczególnie ulicy 25 Czerwca, którą w ciągu doby przejeżdża nawet ponad 20 tys. aut. "Zgodnie z założeniami inwestora, budowa powinna być zakończona do końca czerwca 2019 roku" - poinformował w czwartek rzecznik MZDiK w Radomiu Dawid Puton.

Pierwszy odcinek trasy N-S, pomiędzy rondem Mikołajczyka a ulicą Żeromskiego, będzie miał długość prawie 1,1 km. Między rondem obok dworca PKS a ulicą Słowackiego będą to dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Dalej będzie można pojechać w kierunku ulicy Szklanej jedną jezdnią o szerokości 7 m. Zaprojektowane zostały też chodniki i drogi dla rowerów.

Czytaj także: Radom. Jedna oferta w przetargu na budowę trasy N-S

Rzecznik zaznaczył, że dzięki węzłowi u zbiegu ulic Beliny-Prażmowskiego i Słowackiego powstaną dogodne połączenia między dworcem PKP a Glinicami i osiedlem Nad Potokiem.

To drugi przetarg na realizację I etapu trasy N-S w Radomiu. Poprzedni unieważniono, ponieważ jedyna oferta, jaka wpłynęła, opiewała na blisko 36 mln zł. Tymczasem miasto zakładało, że wyda na ten cel najwyżej 19 mln zł.

Czytaj także: Radom: Trasa N-S połączy północ i południe miasta

Tym razem w zamówieniu wyznaczono dłuższy czas na realizację inwestycji. Władze Radomia mają nadzieję, że dzięki temu do przetargu stanie większa grupa oferentów, a ceny ofert będą bardziej odzwierciedlały sporządzony przez MZDiK kosztorys inwestycji.

Zgodnie z planami władz Radomia do końca 2019 r. miałby powstać następny odcinek drogi - od osiedla Południe do Młodzianowskiej, a rok później - odcinek północny łączący śródmieście z ulicą Kozienicką. Cała trasa N-S ma liczyć ponad 5 km.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.