Regionalne lotniska przyciągają biznes

Czy w Warszawie lub w Gdańsku rozwinie się aiport city? To całkiem możliwe, bo w pobliżu portów lotniczych często powstają również centra handlowe, hotele oraz parki rozrywki - wynika z raportu DTZ.
Regionalne lotniska przyciągają biznes

W Warszawie, a w późniejszym czasie również w Trójmieście oraz w innych miastach regionalnych rozwijać się będą dzielnice biznesu lub zalążki airport city, podobne do tych, które funkcjonują za granicą - wynika z raportu DTZ.

Wraz z dynamicznym rozwojem transportu lotniczego oraz infrastruktury lotniskowej rośnie bowiem znaczenie otoczenia portów lotniczych jako lokalizacji biznesowych w Polsce. W planach jest tu wiele nowych inwestycji komercyjnych.

Rynek lotniczy w Polsce cechuje bardzo duży potencjał rozwoju - według prognoz Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) liczba pasażerów korzystających z polskich lotnisk wzrośnie z blisko 21,7 mln w roku 2011 do ok. 39 mln w roku 2020, co oznaczałoby wzrost o ponad 80%.

Jak czytamy w raporcie, wzrost liczby pasażerów oraz wolumenu towarów transportowanych drogą powietrzną to jedna z przyczyn, które powodują, iż coraz większa liczba firm oferujących usługi związane z obsługą transportu powietrznego, jak również firm często korzystających z tego rodzaju transportu, decyduje się na lokowanie swojej działalności w pobliżu lotnisk.

Podążają za nimi przedsiębiorstwa zajmujące się działalnością handlową oraz firmy świadczące usługi dla podróżnych. Porty lotnicze, rozszerzając swoją ofertę handlowo-usługową, generują bardzo istotne, alternatywne źródło przychodów, które pozwala im na dalszy rozwój oraz zwiększanie konkurencyjności w rywalizacji z innymi portami.

- Zapewnienie portom lotniczym warunków do rozwoju wymaga odpowiedniej infrastruktury komunikacyjnej - w tym celu realizowane są znaczące inwestycje infastrukturalne, w postaci budowy nowych połączeń drogowych lub kolejowych, umożliwiających dogodny dostęp do lotnisk i otaczających je terenów. Dzięki temu lokalizacje okołolotniskowe zwiększają swoją atrakcyjność jako klastry biznesowe, handlowe dla biznesu - mówi Anna Staniszewska, dyrektor Zespołu Consulting & Research w DTZ.

Intensyfikacja wspomnianych procesów wpływa na rozwój form urbanistycznych, powstających wokół portów lotniczych. Formy te, w zależności od ich charakterystycznych cech, definiowane są jako airport city oraz aerotropolis.

Cały artykuł czytaj tu

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Ale chyba nie lotniska pod oknami,prawdaż !-!!

KORONA, 2012-06-15 10:35:26 odpowiedz

zdecydowanie przyciagają!!!

Saxofonista, 2012-06-15 10:32:41 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE