Remont linii kolejowej Koluszki-Częstochowa

W kwietniu przyszłego roku ma się zakończyć remont linii kolejowej łączącej Koluszki z Częstochową. Modernizacja zakłada m.in. wymianę ok. 160 km torów, naprawę sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem, remont przejazdów kolejowych oraz peronów.
Remont linii kolejowej Koluszki-Częstochowa
Wartość inwestycji przekracza 535 mln zł, z czego ponad 416 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Po zakończeniu prac podróż z Koluszek do Częstochowy ma się skrócić o około 30 minut - poinformował PAP Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.

Według niego widać już pierwsze efekty rewitalizacji tej linii kolejowej - podróżni mogą korzystać z ośmiu odnowionych peronów. W sumie zaplanowano przebudowę 43 peronów. Wszystkie z nich będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych czy rodziców z dziećmi w wózkach. Pojawią się na nich m.in. wiaty oraz oświetlenie.

PKP PLK wymieniły już tory na odcinku Radomsko - Widzów Teklinów, Kłomnice - Częstochowa oraz na stacji Koluszki. Zakończono także wymianę sieci trakcyjnej między Rudnikami a Częstochową. Na siedmiu stacjach - Koluszki, Rokiciny, Baby, Radomsko, Widzów Teklinów, Rudniki, Wyczerpy - jest już 28 nowych rozjazdów.

Jak podał Dutkiewicz, rozpoczęły się kolejne prace na szlaku Baby - Piotrków Trybunalski oraz na stacji w Piotrkowie, a także na drugim torze na odcinkach: Rudniki - Kłomnice, Gomunice - Gorzkowice, Widzów Teklinów - Radomsko.

Projekt zakłada m.in. wymianę około 160 km torów, naprawę sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem, remont przejazdów oraz peronów. Wyremontowanych zostanie także 30 mostów, 15 przepustów i pięć wiaduktów.

Dutkiewicz przypomniał, że linia kolejowa nr 1 Warszawa - Katowice ma ogromne znaczenie dla połączenia komunikacyjnego trzech województw: mazowieckiego, łódzkiego oraz śląskiego. To jeden z kluczowych projektów realizowanych obecnie przez PKP PLK.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.