PARTNER PORTALU
  • BGK

Remont wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską

  • PAP    22 kwietnia 2014 - 19:37

Rozpoczyna się modernizacja wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską we Wrocławiu. To jeden z najbardziej skomplikowanych elementów remontu miejskiego fragmentu linii kolejowej z Wrocławia do Poznania. Remont wiaduktu zakończy się w październiku 2015 r.




Przebudowa linii kolejowej we Wrocławiu to największe przedsięwzięcie modernizacyjne w węźle wrocławskim w ostatnich dziesięcioleciach. "Modernizacja kilkunastokilometrowej trasy przewiduje remonty mostów, wiaduktów, przejść podziemnych, peronów oraz systemu sterowania ruchem kolejowym" - poinformował we wtorek podczas konferencji prasowej zastępca dyrektor projektu Józef Gąsior.

W sobotę rozpocznie się demontaż przęseł jednego z torów wiaduktu nad ul. Grabiszyńską. "Potrwa do 1 maja. W tym czasie będą występować utrudnienia w ruchu samochodowym i tramwajowym pod wiaduktem" - powiedział Gąsior.

Po modernizacji wiaduktu, która zakończy się ostatecznie w październiku 2015 r., obiekt będzie dłuższy o kilka metrów, co umożliwi poszerzenie biegnących pod nim ulic. Utrudnienia w ruchu samochodowym będą występować okresowo do zakończenia remontu. Z kolei największe utrudnienia w ruchu kolejowym pojawią się w przyszłym roku, kiedy remontowane będą dwa z trzech torowisk biegnących przez wiadukt.

Oprócz remontu wiaduktu przy ul. Grabiszyńskiej, na linii kolejowej do Poznania w obrębie wrocławskiego węzła modernizowane są również wiadukty na ulicach: Robotniczej, Strzegomskiej, Starogranicznej, Osobowickiej czy Starogroblowej.

Modernizacja wrocławskiego węzła jest częścią szerszego projektu remontu linii E 59 ze stolicy Dolnego Śląska do Poznania. Remont dolnośląskiego odcinka tej trasy obejmuje 58 kilometrów. Całkowity koszt tej inwestycji to ponad 1,5 mld zł. Jest ona współfinansowana przez Unię Europejską z funduszu spójności w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych podkreślają, że po zakończeniu modernizacji czas podróży z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o 20 minut. Pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się tą trasą z prędkością 160 km/h.
Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.