Remont wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską

Rozpoczyna się modernizacja wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską we Wrocławiu. To jeden z najbardziej skomplikowanych elementów remontu miejskiego fragmentu linii kolejowej z Wrocławia do Poznania. Remont wiaduktu zakończy się w październiku 2015 r.
Przebudowa linii kolejowej we Wrocławiu to największe przedsięwzięcie modernizacyjne w węźle wrocławskim w ostatnich dziesięcioleciach. "Modernizacja kilkunastokilometrowej trasy przewiduje remonty mostów, wiaduktów, przejść podziemnych, peronów oraz systemu sterowania ruchem kolejowym" - poinformował we wtorek podczas konferencji prasowej zastępca dyrektor projektu Józef Gąsior.

W sobotę rozpocznie się demontaż przęseł jednego z torów wiaduktu nad ul. Grabiszyńską. "Potrwa do 1 maja. W tym czasie będą występować utrudnienia w ruchu samochodowym i tramwajowym pod wiaduktem" - powiedział Gąsior.

Po modernizacji wiaduktu, która zakończy się ostatecznie w październiku 2015 r., obiekt będzie dłuższy o kilka metrów, co umożliwi poszerzenie biegnących pod nim ulic. Utrudnienia w ruchu samochodowym będą występować okresowo do zakończenia remontu. Z kolei największe utrudnienia w ruchu kolejowym pojawią się w przyszłym roku, kiedy remontowane będą dwa z trzech torowisk biegnących przez wiadukt.

Oprócz remontu wiaduktu przy ul. Grabiszyńskiej, na linii kolejowej do Poznania w obrębie wrocławskiego węzła modernizowane są również wiadukty na ulicach: Robotniczej, Strzegomskiej, Starogranicznej, Osobowickiej czy Starogroblowej.

Modernizacja wrocławskiego węzła jest częścią szerszego projektu remontu linii E 59 ze stolicy Dolnego Śląska do Poznania. Remont dolnośląskiego odcinka tej trasy obejmuje 58 kilometrów. Całkowity koszt tej inwestycji to ponad 1,5 mld zł. Jest ona współfinansowana przez Unię Europejską z funduszu spójności w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych podkreślają, że po zakończeniu modernizacji czas podróży z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o 20 minut. Pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się tą trasą z prędkością 160 km/h.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE