Remont wiaduktu kolejowego w Lublinie

W środę o północy zamknięty zostanie przejazd pod remontowanym wiaduktem kolejowym na jednej z głównych arterii komunikacyjnych Lublina – ul. Kunickiego.
Remont wiaduktu kolejowego w Lublinie
Ruch w południowej części miasta będzie utrudniony. Pod wiaduktem – wahadłowo – będą mogły przejeżdżać jedynie miejskie autobusy i trolejbusy, taksówki, pojazdy uprzywilejowane oraz mieszkańcy pobliskich posesji. Wszyscy inni będą musieli korzystać z objazdów – poinformował Karol Kieliszek z biura prasowego urzędu miasta.

Miejskie służby przygotowały objazdy ulicami: Nowy Świat, Wrotkowską, Krochmalną i Młyńską oraz Wolską, Drogą Męczenników Majdanka, Krańcową i Dywizjonu 303. „Na skrzyżowaniach w tej części miasta wprowadzone zostaną zmiany w cyklach sygnalizacji świetlnej tak, aby ułatwić przejazd objazdami” – dodał Kieliszek.

Ulicą Kunickiego do centrum miasta dojeżdżają mieszkańcy m.in. dzielnic Dziesiąta i Abramowice, tędy prowadzi też droga z Lublina w stronę Przemyśla i Biłgoraja. Przejazd pod wiaduktem ma być zamknięty przez trzy miesiące.

Remont wiaduktu trwa od końca 2011 r. Część prac została już wykonana, obecnie ruszy przebudowa jezdni pod wiaduktem, dlatego przejazd musi być zamknięty. Cała modernizacja ma być zakończona w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Wykonawcą remontu jest Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych Expol w Lublinie. Wartość prac wynosi ponad 24 mln zł netto. 85 proc. kosztów zostanie sfinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa lubelskiego.

Kolejowy wiadukt nad ulicą Kunickiego, obok dworca głównego PKP w Lublinie, został wybudowany w 1928 r. i nigdy nie był gruntownie modernizowany. Jest wpisany do rejestru zabytków, dlatego jego wygląd zostanie zachowany. Przebudowa będzie polegała m.in. na obniżeniu poziomu jezdni, dzięki czemu pod wiaduktem będą mogły swobodnie przejeżdżać samochody ciężarowe. Jezdnia będzie też poszerzona, w obie strony pod wiaduktem będą po dwa pasy ruchu.

Zachowane zostaną zabytkowe galeryjki dla pieszych, ale będą służyć tylko służbom technicznym. Dla przechodniów zostanie wybudowany tunel, który będzie też prowadził do podziemnych przejść pod peronami dworca. Wiaduktem przebiega linia kolejowa E-7 Warszawa-Dorohusk.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Wyglądało to PIĘKNIE !!!!!

SWAT, 2012-07-10 14:45:34 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE