Remont wiaduktu kolejowego zakończony

Skanska zakończyła prace przy remoncie wiaduktu kolejowego w Wandzinie. Roboty były realizowane w ramach modernizacji linii kolejowej nr 30 między Lublinem a Lubartowem.
Remont wiaduktu kolejowego zakończony

Po moście na Bystrzycy w Lublinie oraz wiadukcie w Ciecierzynie jest to kolejny wiadukt kolejowy, który został odnowiony na tej linii. Remont nad drogą krajową nr 19 pomiędzy Niemcami a Wandzinem dobiegł końca. Prace były prowadzone przy zawężeniu jezdni, zaś ruch drogowy pod wiaduktem był prowadzony wahadłowo.

- W ramach modernizacji na wiadukcie w Wandzinie przebudowaliśmy przyczółki oraz przęsło wiaduktu dostosowując koryto balastowe do obecnych wymogów - mówi Lesław Ostapko, kierownik budowy, Skanska.

- Ponadto zabudowaliśmy stożki skarpowe, wykonaliśmy schody skarpowe dla obsługi, nową instalację odwodnienia wiaduktu oraz powłoki antykorozyjne na konstrukcji stalowej oraz powierzchniach betonowych i kamiennych - dodaje.

Na obiekcie wymieniono tłuczeń, a stare drewniane podkłady zostały zastąpione nowymi. W chwili obecnej trwają drobne prace wykończeniowe. Ich zakończenie planowane jest na 21 listopada i najpóźniej w tym dniu zlikwidowane zostanie wahadło pod obiektem.

Wartość podpisanego w sierpniu 2011 kontraktu przekracza 3,6 mln zł netto. Jego realizacja potrwa do marca 2013 r. Zakres prac obejmuje modernizację zabytkowych obiektów inżynieryjnych zlokalizowanych na tym odcinku linii kolejowej, sześciu carskich przepustów, 130-letniego mostu kolejowego na rzece Bystrzycy w Lublinie oraz zabytkowego wiaduktu w Ciecierzynie.

Wiadukt w Ciecierzynie został zdemontowany pod koniec zeszłego roku i po przebudowie przyczółków zastąpiony nową konstrukcją stalową, a na miejsce mostu na Bystrzycy wjechała na specjalnych rolkach 200-tonowa konstrukcja, w której nitowane kratownice zastąpiono blachownicami.

W chwili obecnej linia kolejowa nr 30 jest wykorzystywana jedynie do przewozów towarowych. Pociągi mogą jeździć z maksymalną prędkością 30 km/h. Po zakończeniu modernizacji, która w sumie obejmie 25 km toru, na trasie znów pojawią się pociągi pasażerskie, które będą mogły rozwijać prędkość 120 km/h. Projekt jest dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.