Remontują most na Zakopiance w Białym Dunajcu

Z powodu remontu mostu na Zakopiance w Białym Dunajcu na Podhalu w środę kierowców czekają utrudnienia; między godz. 17 a 22 most będzie całkowicie zamknięty dla ruchu - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Remontują most na Zakopiance w Białym Dunajcu

W ramach robót, które rozpoczęły się w środę rano, usunięta zostanie nawierzchnia na moście i położona nowa. W godzinach zamknięcia mostu policja pokieruje samochody jadące w kierunku Zakopanego i Nowego Targu na objazdy: przez Białkę i Bukowinę Tatrzańską lub przez Sierockie, Ząb i Poronin.

"To już kolejne prace zabezpieczające most, prowadzone w związku z odsunięciem terminu budowy nowego mostu w Białym Dunajcu" - poinformowała Iwona Mikrut z GDDKiA. Pod koniec września zabezpieczano elementy konstrukcji obiektu, które wymagały pilnego wzmocnienia.

"Most jest cały czas monitorowany i w razie konieczności prowadzone są prace zabezpieczające, by dotrwał do czasu wybudowania nowego obiektu" - dodała Mikrut.

Prace projektowe nad budową nowej przeprawy rozpoczęły się już w 2008 roku, jednak z powodu protestów czterech mieszkańców Białego Dunajca wspomaganych przez Federację Obrony Podhala, budowa mostu nie mogła do dzisiaj się rozpocząć, mimo wyłonienia przez GDDKiA wykonawcy obiektu. Chcąc zablokować inwestycję jedna z rodzin z Białego Dunajca rozpoczęła budowę domu w miejscu, gdzie projektowana jest nowa przeprawa. Sprawa trafiła do sądu.

Aktualnie ponowna procedura o wydanie decyzji środowiskowej dla nowej przeprawy prowadzona jest przez burmistrza Zakopanego. Od poprzedniej decyzji wydanej przez wójta Białego Dunajca skutecznie odwołała się grupa protestujących osób.

Ekspertyzy wykazały, że most na rzece Biały Dunajec, wybudowany w 1937 r., jest w bardzo złym stanie technicznym, konieczna jest jego rozbiórka i budowa nowej przeprawy. Początkowo GDDKiA zakładała, że nowy most powstanie do końca września 2014 r. Całkowity koszt inwestycji, wraz z wykupami nieruchomości, oszacowano na 26 mln zł. Koszt samych robót ma wynieść ponad 21,9 mln zł, a reszta to kwota przeznaczona na odszkodowania.

Zaprojektowany dwuprzęsłowy żelbetowy most podwieszony na pylonach ma mieć 90 m długości. Inwestycja zakłada budowę dróg dojazdowych, chodników i skrzyżowania z lewoskrętem. Nowa przeprawa będzie dłuższa od starej o 65 m.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE