Rewitalizacja linii kolejowej Chełmża-Grudziądz

Firma NDI złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na rewitalizację odcinka linii kolejowej nr 207 Chełmża-Grudziądz. Projekt i prace budowlane wyceniła na około 94 mln zł, z czego większość pokryją fundusze unijne.
Rewitalizacja linii kolejowej Chełmża-Grudziądz
Jak poinformował w środę Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., oferta firmy NDI była najkorzystniejszą z dziewięciu, jakie złożono w przetargu na rewitalizację odcinka linii kolejowej nr 207 Toruń Wschodni - Malbork pomiędzy Chełmżą a Grudziądzem (woj. kujawsko-pomorskie). NDI zaproponowało wykonanie projektu i jego realizację za 93,8 mln zł, czyli o około 31 mln zł mniej, niż najdroższa z ofert złożonych w przetargu.

Głównym celem zaplanowanych prac jest zwiększenie prędkości pociągów na rewitalizowanym odcinku z 50 km/h do 80-100 km/h i likwidacja ograniczeń prędkości. Czas przejazdu skróci się dzięki temu o ok. 20 minut (z 60 do 40 minut).

Wykonane prace przyczynią się także do zwiększenia przepustowości linii, co umożliwi przewoźnikom uruchomienie dodatkowych pociągów. Efektem prac ma być również poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, m.in. na przejazdach kolejowych.

Zadaniem wykonawcy będzie m.in. przebudowa linii kolejowej na łącznej długości ponad 40 km, przebudowa 38 przejazdów oraz dziesięciu peronów, a także remont, wymiana lub likwidację 56 przepustów. Na trasie zostaną zamontowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a na przejazdach kolejowych pojawią się tzw. półrogatki.

Na wszystkich stacjach modernizowanego odcinka zostaną wymienione urządzenia sterowania ruchem kolejowym, urządzenia telekomunikacyjne oraz linie zasilające, oświetlenie i elektryczne ogrzewanie rozjazdów.

Linia kolejowa nr 207 Toruń Wschodni-Malbork na odcinku Chełmża-Grudziądz leży na terenie województwa kujawsko-pomorskiego i przebiega przez cztery powiaty. Całkowita długość odcinka wynosi 38,7 km.

Realizacja inwestycji jest przewidywana w latach 2012-2014 przy współfinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa Kujawsko-Pomorskiego w wysokości 83 proc. kosztów kwalifikowanych (koszty netto), co daje kwotę prawie 80 mln zł netto. Całkowity koszt inwestycji wstępnie szacowano na 117,8 mln zł. brutto. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE