Rewolucja w polskim drogownictwie: Asfalty wysoko modyfikowane wydłużą czas użytkowania dróg

- Dzięki zastosowaniu asfaltów wysoko modyfikowanych aż do 50 lat wydłuża się czas użytkowania drogi bez konieczności przeprowadzania poważnych remontów - informuje Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych.
Rewolucja w polskim drogownictwie: Asfalty wysoko modyfikowane wydłużą czas użytkowania dróg
W nawierzchni betonowej ma zostać wybudowane 810 km dróg, czyli ok. 27 proc. tras zaplanowanych do realizacji w ramach budżetu UE na lata 2014-2020 (fot.flickr.com/ halfrain)

Polscy producenci materiałów drogowych wprowadzili na rynek wysoko modyfikowane asfalty nowej generacji. Stanowią one rewolucyjne rozwiązanie w polskim drogownictwie, zwiększając trwałość, rentowność, bezpieczeństwo i niezawodność polskich dróg - twierdzi Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych.

Według obecnych ustaleń, w nawierzchni betonowej ma zostać wybudowane 810 km dróg, czyli ok. 27 proc. tras zaplanowanych do realizacji w ramach budżetu UE na lata 2014-2020. Reszta tras będzie miała nawierzchnie asfaltowe.

W efekcie po zakończeniu nowego programu drogowego nawierzchnie betonowe ma posiadać ok. 26 proc. dróg szybkiego ruchu w Polsce, a asfaltowe pozostałe 74 proc.

- Od kilku lat obserwujemy rewolucję w polskim drogownictwie. Asfalty konwencjonalne zastępowane są asfaltami o ulepszonych właściwościach funkcjonalnych, które gwarantują trwałość drogi nawet do 50 lat - wskazał Andrzej Wyszyński, prezes Polskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych.

Podkreślił, że polscy wytwórcy nawierzchni asfaltowych są dobrze przygotowani do budowy najważniejszych dróg w Polsce i stale reagują na stale zwiększające się potrzeby i wyzwania rynku.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE