Rondo pomoże wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta

W Jarosławiu oddano w piątek do ruchu rondo, które połączyło przemysłową część miasta z istniejącą już obwodnicą. Dzięki temu całkowicie wyprowadzony został z miasta ruch tranzytowy. Inwestycja kosztowała 2,8 mln zł.
Rondo pomoże wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta
Jak poinformowała rzeczniczka rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Joanna Rarus, oddane w piątek rondo powstało na skrzyżowaniu ul. 3-go Maja, która była częścią drogi krajowej nr 4, z ul. Morawską.

"Inwestycja ta jest szczególnie ważna dla mieszkańców Jarosławia, ponieważ skrzyżowanie to było niezbędne do połączenia istniejącej obwodnicy Jarosławia (przez węzeł S-5) z przemysłową częścią miasta. Pozwoliło to na wprowadzenie ruchu ciężkiego na obwodnicę z pominięciem przejazdu przez miasto" - dodała.

W dzielnicy przemysłowej Jarosławia znajdują się duże zakłady m.in. Huta Szkła Jarosław, zakłady zbożowe oraz firmy usługowe.

Do połączenie tej dzielnicy z obwodnicą Jarosławia, samorząd miasta musiał wybudować brakujący fragment ulicy Morawskiej. Budowa ponad 470 metrów tzw. łącznika kosztowała ok. 11 mln zł. Powodem tak wysokich kosztów było m.in. to, że wykonawca musiał pokonać duże różnice poziomów.

Obwodnica Jarosławia została oddana do ruchu w grudniu ub. r. Budowa 11-kilometrowej trasy kosztowała ponad 431 mln zł. Obwodnica jest częścią drogi krajowej nr 4, która prowadzi od przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach do granicy z Ukrainą w Korczowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE