Rozbiórka wiaduktu w Poznaniu

W sobotę w Poznaniu rusza rozbiórka wiaduktu Antoninek, leżącego w ciągu drogi krajowej nr 92. Przebudowa węzła drogowego, która ma potrwać do 2012 r., będzie kosztowała prawie 88 mln zł.
W pierwszym etapie prac rozebrana zostanie północna część wiaduktu Antoninek, prowadząca do centrum Poznania.

Jak poinformowała rzecznik Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu Dorota Wesołowska, obiekt należy rozebrać, bo wiadukt znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. Jak dodała, po rozbiórce estakady układ komunikacyjny w tej części miasta ulegnie zmianie. Zamiast jednego obiektu inżynierskiego wybudowane zostaną trzy nowe, a zamiast wiaduktu Antoninek powstanie węzeł o tej nazwie.

- Na trasie Poznań - Swarzędz, zamiast po ciągłej konstrukcji betonowej, pojedziemy po dwóch obiektach inżynierskich. Pierwszy obiekt będzie się mieścić nad torami kolejowymi magistrali E20, drugi nad łącznicą prowadzącą w stronę ulicy Bałtyckiej i Bogucina. Jezdnia pomiędzy wiaduktami będzie prowadzić po wysokim nasypie. Trzecim obiektem będzie estakada nad ulicą Warszawską, którą będą jeździć pojazdy kierujące się z Poznania w stronę Bogucina. Będzie to najdłuższa konstrukcja w Poznaniu, po której będziemy jeździć po łuku - powiedziała Wesołowska.

Nowo wybudowany węzeł przystosowany zostanie do planowanego przebiegu trzeciej ramy komunikacyjnej miasta Poznania - czyli dróg tranzytowych dla podróżnych jadących przez Poznań.

Na nowo wybudowanych obiektach, łącznicach, nasypie oraz na ulicy Warszawskiej zostaną ustawione ekrany akustyczne, oddzielające ruchliwą arterię od osiedla Antoninek.

Roboty budowlane związane z rozbudową węzła Antoninek prowadzone będą bez zamykania ruchu samochodowego i kolejowego. Kierowcy od soboty muszą się jednak liczyć z utrudnieniami. Zamiast trzech pasów ruchu w każdą stronę, do dyspozycji kierowców będzie jeden pas, a na samym obiekcie dwa pasy prowadzące z Poznania w kierunku Swarzędza i jeden w kierunku przeciwnym.

Przebudowa zakończy się w kwietniu 2012 roku. Inwestycja jest na liście projektów, które miasto zrealizuje w ramach przygotowań do Euro 2012.

Wykonawcą przebudowy jest konsorcjum firm Warbud S.A. z Warszawy (lider konsorcjum) i Budownictwo Drogowe Siedlecki spółka z o.o. z Czerwonaka.

Droga krajowa nr 92 jest alternatywną do autostrady A2, bezpłatną drogą łączącą centralną Polskę z zachodnią granicą państwa.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Tak! Wielkopolanie brawo! Idźcie do przodu, remontujcie i modernizujcie to co trzeba. Zawsze Wam się uda bo jesteście pracowici, zaradni i wytrwali.

Olo ze Świdwina, 2010-05-29 22:37:06 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE