Rozbudowa zakładów MAN Bus w Starachowicach

Rozbudowa zakładów MAN Bus w Starachowicach została nominowana w konkursie Top Inwestycje Polski Wschodniej 2017.


Wartość inwestycji: ok. 20 mln zł.

Data zakończenia inwestycji: październik 2016 r.

Inwestor: koncern MAN Bus.

Niemiecki koncern MAN Bus działalność w Starachowicach rozpoczął w 1999 roku, zagospodarowując biurowiec i część hal produkcyjnych będących pozostałością po Fabryce Samochód Ciężarowych STAR. Powstawały tu kadłuby autobusów miejskich, które następnie transportowano do podpoznańskich Sadów, gdzie produkowano gotowe pojazdy.

W roku 2014 zapadała decyzja, że całość produkcji zostanie przeniesiona do Starachowic. Nim jednak stało się to możliwe, konieczna była gruntowna modernizacja zakładu (wiele obiektów pochodziło z początku ubiegłego wieku) oraz przeszkolenie pracowników.

W ramach inwestycji na terenie zakładu w Starachowicach powstało Centrum Obsługi Klienta, nowa portiernia, myjnia dla autobusów, kabiny szczelności, stacja paliw, w tym na gaz ziemny, powstał nowy budynek socjalno-biurowy, gruntownie wyremontowane zostały hale magazynowe. Kompleksowa modernizacja zakładu odbywała się bez dodatkowych przerw pracy fabryki.

Dzięki przeniesieniu linii montażowej fabryki autobusów MAN do Starachowic powstało 800 nowych miejsc pracy. W sumie w starachowickiej fabryce pracuje teraz ok. 2500 tys. osób.

Pierwszy autobus w całości wykonany w starachowickim zakładzie zjechał z linii produkcyjnej zakładu MAN w połowie października 2016 r. Dziennie z linii produkcyjnej zjeżdża średnio 11 nowoczesnych autobusów dostosowanych bezpośrednio do potrzeb indywidualnych klientów z całego świata.

MAN Bus w Starachowicach stale się rozwija, w 2017 r. powstało Centrum Podwoziowe MAN zatrudniające kolejne ponad 100 osób, trwa budowa obiektu do produkcji dachów do autobusów. Około roku 2020 w Starachowicach powinna ruszyć seryjna produkcja autobusów elektrycznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

Do Andrzej Jedynak: czy Pan inż. Jerzy jeszcze żyje. ....chciał silnik od Magirusa -Deutza ....nie dali nam.......musiał być Leyland...jak żyje. ..szacunek

kierowca stary z Syreny, 2017-11-24 14:14:16 odpowiedz

Że strony mojej Mamy dziadowie mieli dworzec autobusowy w Płocku /akcjonariusze/ ....jeździli własnymi autobusami.

A.J, 2017-11-24 14:07:54 odpowiedz

Mam dwóch synów po P.W. INŻ. SiMR.Byliśmy wsród założycieli Zakładów Starachowickich i kadra inż. Firma. F.S. C. "STAR".....zakladalismy Pekaes Miedzynarodowy.....dla nas jest wielka porarka ze nie mamy swojej fabryki. - Olszewski dał rade - 😤😄😉

Andrzej Jedynak, 2017-11-24 14:04:16 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE