Rozdęte tunelowe wydatki

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 15-03-2013
  • drukuj
Średni koszt budowy kilometra autostrady w Polsce to 9,6 mln euro, ale w przypadku tunelu ten jeden kilometr może kosztować nawet 40 mln euro.
Rozdęte tunelowe wydatki

Tylko z Funduszu Spójności, z którego są finansowane największe inwestycje infrastrukturalne, będą to 73 mld euro. Najlepszym sposobem na ich przejęcie jest budowanie tuneli, bo to inwestycje najdroższe - pisze „Dziennik Gazeta Prawna".

Z powodu rozdętych tunelowych wydatków w ostatnich latach teraz może zabraknąć pieniędzy na inwestycje potrzebne. GDDKiA wciąż nie zadeklarowała się w sprawie budowy tunelu pod Ursynowem, wielką sypialnią południowej Warszawy.

Ta trasa za prawie 6 mld zł to kluczowy element planowanego łącznika z autostradą A2. Bez niej autostrada z Lizbony i Berlina urwie się w mieście, co byłoby inwestycyjnym dokonaniem bez precedensu w Europie.

Szczęścia nie ma też planowany od pół wieku tunel w Świnoujściu między wyspami Wolin i Uznam. Długość - 1,8 km, koszt - 1,3 mld zł. Projekt został wpisany na unijną listę rezerwową na lata 2014-2020. Na razie między dwoma częściami Świnoujścia trzeba przeprawiać się promem, który bywa wstrzymywany, kiedy na rzece zalega lód - pisze „Dziennik Gazeta Prawna".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.