Rozpoczyna się montaż torów na nowym dworcu PKP Łódź Fabryczna

Rusza montaż pierwszych torów w tunelu biegnącym do nowego dworca Łódź Fabryczna. Na zachodniej hali budynku dworca trwa montaż szklanych paneli, a wewnątrz rozpoczęły się prace wykończeniowe.
Rozpoczyna się montaż torów na nowym dworcu PKP Łódź Fabryczna
Wykonawca prowadzi prace związane z budową czterech peronów (Budowa Dworca Łódź Fabryczna, fot. PKLP PLK S.A.)

Nowy łódzki dworzec, którego budowa jest największą tego typu inwestycją prowadzoną przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., będzie jednym z najnowocześniejszych w Europie.

Prace wykończeniowe

W hali głównej 16 metrów pod ziemią wykonawca prowadzi prace związane z budową czterech peronów. Trzy z nich będą długie na 400 metrów, a jeden na 300 metrów. Wszystkie pozwolą na wygodne wsiadanie do pociągu - ich wysokość wyniesie 76 cm. Najbardziej zaawansowane są roboty nad peronem nr 4 w południowej części dworca.

Zamontowano pierwszą windę towarową do podziemnych kanałów technicznych. Na całej stacji będzie w sumie 20 wind, a na każdym z peronów po 4. Trwają przygotowania do budowy torów między peronami. Rozpoczyna się również montaż torów w tunelu prowadzącym na wschód, w stronę stacji Łódź Widzew.

Bardzo zaawansowane są prace nad konstrukcją zadaszenia nad wejściem głównym, które będzie miało szerokość aż 40 metrów. Wykonawca będzie mógł wkrótce rozmontować rusztowania używane podczas budowy tego fragmentu dworca. Do połowy roku zakończy się budowa środkowego zadaszenia nad torami.

Trwają również prace nad trzecim, wschodnim budynkiem. W tym miejscu widać już replikę fasady dawnego dworca Łódź Fabryczna, która będzie podpierała dach. Wszystkie trzy budynki zostaną przykryte 10 tysiącami paneli, z których znaczna część jest wykonana ze szkła. Rozpoczęły się również prace wykończeniowe jak m.in. tynkowanie, montaż okładzin, wykonanie posadzek i przeprowadzenie wszystkich instalacji – elektrycznej, wentylacyjnej i kanalizacyjnej. Prace na stacji prowadzone będą do końca roku.

Pierwsze pociągi na nowym dworcu Łódź Fabryczna

Testy i próby eksploatacyjne rozpoczną się pod koniec 2015 roku. Wynik jazd próbnych, kalibracja i testy systemów sterowania i bezpieczeństwa, a także odbiory techniczne pozwolą określić dokładny termin startu pierwszych regularnych połączeń.

Cały artykuł czytaj tutaj.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE