Rozstrzygnięto przetarg na odcinek Trasy Słowackiego

Konsorcjum, którego liderem jest firma Hydrobudowa Polska, wygrało przetarg na realizację 2,4-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego w Gdańsku, w tym tunelu pod Martwą Wisłą oraz Węzła Marynarki Polskiej. Zwycięzca wykona prace w ciągu 3 lat za 885,6 mln zł.
Rozstrzygnięto przetarg na odcinek Trasy Słowackiego
Trasa Słowackiego ma połączyć gdańskie lotnisko z portem. Za realizację tego przedsięwzięcia odpowiedzialna jest spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne (GIK).

Jak poinformowała w czwartek Magdalena Skorupka-Kaczmarek, kierownik zespołu ds. PR w GIK, o wyborze zwycięzcy przetargu decydowały dwa kryteria: w 90 procentach - cena, a w 10 procentach - czas wykonania. Dodała, że konsorcjum, w którym liderem jest firma Hydrobudowa Polska, zaoferowało wykonanie wspomnianego odcinka trasy w czasie 36 miesięcy za kwotę 885,6 mln zł.

Hydrobudowa przedstawiła najtańszą ofertę. Pozostałe cztery firmy, które rywalizowały o kontrakt, zaoferowały, że wykonają go za sumy od 1,18 mld zł (konsorcjum z liderem FCC Construction SA Hiszpania) po niemal 1,64 mld zł (konsorcjum, w którym liderem była firma Hochtief Polska S.A).

Hydrobudowa zaproponowała też jeden z najkrótszych terminów realizacji inwestycji. Oprócz tego konsorcjum jeszcze tylko jeden oferent (FCC Construction SA Hiszpania) chciał się podjąć wykonania prac w ciągu 36 miesięcy. Pozostałe firmy proponowały dłuższe terminy.

Skorupka-Kaczmarek wyjaśniła, że firmy, które przegrały przetarg, mają dziesięć dni na ewentualne odwołania. Jeśli takie nie wpłyną do GIK, spółka będzie mogła zgłosić przetarg do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Rozstrzygnięty właśnie przetarg obejmuje budowę: dwóch jezdni po dwa pasy o długości 2,4 km (od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu), tunelu pod Martwą Wisłą o długości 1377,5 metra oraz wykonanie Węzła Marynarki Polskiej w pobliżu budowanego stadionu piłkarskiego na EURO 2012.

Tunel będzie pionierskim przedsięwzięciem inżynieryjno-technologicznym, pierwszym w Polsce wykonanym metodą TBM (Tunnel Boring Machine), czyli za pomocą gigantycznego "kreta", który wraz z osprzętem może osiągnąć długość nawet kilkudziesięciu metrów. Maszyna do drążenia zostanie wykonana na zamówienie, czas jej produkcji szacuje się na około rok. W zależności od rodzaju gruntów, prędkość drążenia może wynieść 6-8, a nawet 10 metrów na dobę. Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 metrów pod lustrem Martwej Wisły.

Skomplikowanym obiektem będzie także Węzeł Marynarki Polskiej, który ze względu na liczbę podłączonych do niego ulic, będzie jednym z największych rond w kraju i Europie - średnica zewnętrzna wyniesie 130 metrów. Na węźle przewidziano budowę siedmiu obiektów inżynierskich, w tym dwóch tuneli pieszo-rowerowych oraz dwóch wiaduktów drogowych.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE