Rusza modernizacja linii kolejowej na odcinku Krzeszowice - Mydlniki

• 352 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację linii kolejowej Katowice - Kraków na odcinku Krzeszowice - Kraków Mydlniki.
• W wyniku modernizacji skróci się czas przejazdu i zmieni prawie 16-kilometrowy odcinek dwutorowej linii kolejowej pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem.
Rusza modernizacja linii kolejowej na odcinku Krzeszowice - Mydlniki
W wyniku modernizacji skróci się czas przejazdu i zmieni prawie 16-kilometrowy odcinek dwutorowej linii kolejowej pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem (fot.pixabay.com)

352 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację linii kolejowej Katowice - Kraków na odcinku Krzeszowice - Kraków Mydlniki. 28 stycznia podpisano umowę w tej sprawie - poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Zgodnie z umową, prace na tym odcinku za ponad 352 mln zł brutto wykona konsorcjum w składzie: Vias y Construcciones S.A., Dragados S.A., Electren S.A. Modernizacja rozpocznie się w lutym 2016 r. i potrwa do końca 2017 r.

W wyniku modernizacji skróci się czas przejazdu i zmieni prawie 16-kilometrowy odcinek dwutorowej linii kolejowej pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem na trasie leżącej na międzynarodowym korytarzu E 30, prowadzącym od Dolnego Śląska przez Górny Śląsk, Małopolskę na Podkarpacie.

W ramach projektu przebudowane będą m.in. tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, wiadukty (11 kolejowych i 3 drogowe). Modernizacja obejmie również przejazdy kolejowe, a dzięki dodatkowym urządzeniom zabezpieczenia poprawi się poziom bezpieczeństwa na styku toru i drogi.

Dzięki modernizacji peronów i urządzeń obsługi podróżnych, m.in. w Rudawie, Zabierzowie i Mydlnikach, zmieni się standard obsługi pasażerów.

Ponadto wybudowanych zostanie sześć nowych peronów wraz z elementami małej architektury na stacjach: Rudawa, Zabierzów, Kraków Mydlniki, Wapiennik. Dojścia do peronów, uwzględniające potrzeby osób niepełnosprawnych, umożliwią m.in. pochylnie, a na stacji Zabierzów również windy.

Projekt realizowany jest w ramach unijnego instrumentu finansowego "Łącząc Europę", który zapewni finansowanie modernizacji linii Katowice - Kraków.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE