Rusza przetarg na ostatnie odcinki trasy Via Baltica

Dwa ostatnie fragmenty trasy S61, domykające przebieg międzynarodowej drogi ekspresowej Via Baltica, zostały skierowane do przetargu.
Rusza przetarg na ostatnie odcinki trasy Via Baltica
Umowę podpisał m.in. wiceminister Jerzy Szmit (fot. mat. pras)

• Razem ze skierowanymi dziś do przetargu dwoma odcinkami S61, cała droga ekspresowa, łącznie prawie 190 km (nie licząc gotowej części obwodnicy Augustowa i budowanej już obwodnicy Suwałk), będzie objęta postępowaniem przetargowym.

• Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, oprócz kryterium ceny (o wartości do 60%), stosowane będą także kryteria jakościowe (łącznie o maksymalnej wartości 40%).

• GDDKiA wymaga, aby prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy

Dokumenty dotyczące odcinków od Ostrowi Mazowieckiej (węzeł Podborze) do Śniadowa i od Śniadowa do węzła Łomża Południe, zostały 27 kwietnia podpisane w Ostrowi Mazowieckiej. Jest to miejsce, gdzie przyszła droga S61 połączy się z budowaną drogą ekspresową S8 Wyszków - Białystok, a tym samym całą siecią dróg ekspresowych i autostrad w Polsce.

 Razem ze skierowanymi dziś do przetargu dwoma odcinkami S61, cała droga ekspresowa, łącznie prawie 190 km (nie licząc gotowej części obwodnicy Augustowa i budowanej już obwodnicy Suwałk), będzie objęta postępowaniem przetargowym.

- Dziś kierujemy do realizacji dwa odcinki tej bardzo ważnej i potrzebnej arterii komunikacyjnej. Dzięki temu już niedługo powstanie cały polski fragment międzynarodowej rasy Via Baltica, która połączy kraje bałtyckie z południem i zachodem Europy – powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Obok wiceministra Jerzego Szmita, w uroczystości wzięli również udział Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk, wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski i burmistrz Ostrowi Mazowieckiej Jerzy Bauer.

Kryteria przetargowe

Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, oprócz kryterium ceny (o wartości do 60%), stosowane będą także kryteria jakościowe (łącznie o maksymalnej wartości 40%).

GDDKiA wymaga, aby prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy, a minimalny termin realizacji wynosi 31 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).

Cała droga ekspresowa S61 przewidziana jest do współfinansowania ze środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Po nowym śladzie

Inwestycja ma być realizowana w systemie Projektuj i Buduj. Zgoda na przetarg obejmuje dwa odcinki o łącznej długości prawie 36,5 km. Zaprojektowano je w nowym przebiegu, w pobliżu istniejącej drogi wojewódzkiej nr 677 Ostrów Mazowiecka – Łomża.

Powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne i pas rozdziału. Droga będzie miała nawierzchnię z betonu cementowego oraz będzie przygotowana pod obciążenia 115 kN/oś. Na odcinku Ostrów Mazowiecka – Śniadowo o długości 19,4 km przewidziane są dwa węzły (Podborze i Komorowo), a na odcinku Śniadowo – Łomża Południe o długości 16,99 km – jeden węzeł (Śniadowo).

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.