PARTNER PORTALU
  • BGK

Ruszają przygotowania do budowy węzła przesiadkowego w centrum Katowic

  • PAP/JS    14 marca 2018 - 19:28
Ruszają przygotowania do budowy węzła przesiadkowego w centrum Katowic
Zgodnie z umową wykonawca ma na realizację zadania 22 miesiące od dnia jej podpisania. Oznacza to, że powinno ono zostać zakończone jeszcze przed końcem 2019 r. (fot. pixabay.com)

Od poniedziałku (19 marca) ruszą przygotowania do budowy węzła przesiadkowego Sądowa w centrum Katowic – poinformował w biuletynie katowicki urząd miasta. Zasadnicze prace ziemne rozpoczną się w kwietniu. Cały węzeł ma być gotowy do końca 2019 r.




  • Zgodnie z zapowiedzią miasta, prócz peronów autobusowych, w węźle stanie m.in. budynek, w którym znajdą się: poczekalnie dla połączeń lokalnych (na parterze) i dalekobieżnych (na piętrze), a także mała gastronomia, punkt prasowy i przechowalnia bagażu.
  • Projekt uwzględnia potrzeby kierowców autobusów dalekobieżnych - dyspozytornię, pomieszczenia socjalne i sanitariaty. Na terenie węzła znajdą się też wiata rowerowa, parking oraz mała architektura i zieleń.
  • Zgodnie z umową wykonawca ma na realizację zadania 22 miesiące od dnia jej podpisania. Oznacza to, że powinno ono zostać zakończone jeszcze przed końcem 2019 r.

Umowę z wykonawcą węzła Sądowa, który ma umożliwiać przede wszystkim przesiadki z autobusów komunikacji miejskiej na dalekobieżne, władze Katowic podpisały w drugiej połowie lutego br.

Centrum przesiadkowe, które za 56,9 mln zł (przy unijnym wsparciu ponad 30 mln zł) zrealizuje Budimex, to jedyna inwestycja I etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ).

Trwającą już budowę pozostałych trzech węzłów (Ligota, Brynów i Zawodzie) wspierają środki Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego - z puli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

"Miasto Katowice dokłada wszelkich starań, aby stworzyć alternatywę dla pasażerów oraz przewoźników obecnie korzystających z prywatnego dworca przy ulicy Piotra Skargi - stąd inwestycja w węzeł przesiadkowy Sądowa" - wyjaśnił, cytowany w biuletynie, prezydent Katowic Marcin Krupa.

"Węzeł będzie umożliwiał swobodne przesiadki z autobusów komunikacji miejskiej na autobusy dalekobieżne, ponieważ w Katowicach stawiamy na komunikację miejską, ale znajdzie się też parking dla 50 samochodów" - zapowiedział.

Węzeł ten będzie działał ok. 500 m od katowickiego dworca kolejowego (przejście między tymi miejscami wiedzie m.in. przez trzy ruchliwe skrzyżowania ze światłami). Według wcześniejszych informacji po ukończeniu węzła zmieniona może zostać trasa znacznej części linii autobusów miejskich, które wjeżdżają m.in. na podziemny przystanek pod dworcem kolejowym.

Docelowo miałyby one przejeżdżać także przez węzeł przy ul. Sądowej. Do węzła nie dotrą natomiast - przynajmniej w bliższej przyszłości - tramwaje kursujące pobliską ul. Gliwicką (w dalszej perspektywie rozważane ma być doprowadzenie do niego odcinka trakcji tramwajowej). Droga do przystanku tramwajowego będzie oznaczała przejście ok. 300-400 m.

Zgodnie z zapowiedzią miasta, prócz peronów autobusowych, w węźle stanie m.in. budynek, w którym znajdą się: poczekalnie dla połączeń lokalnych (na parterze) i dalekobieżnych (na piętrze), a także mała gastronomia, punkt prasowy i przechowalnia bagażu. Projekt uwzględnia potrzeby kierowców autobusów dalekobieżnych - dyspozytornię, pomieszczenia socjalne i sanitariaty. Na terenie węzła znajdą się też wiata rowerowa, parking oraz mała architektura i zieleń.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.