Ruszy budowa zakopianki z Lubnia do Rabki

Wojewoda małopolski Jerzy Miller przekazał Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie pozwolenie na realizację inwestycji drogowej. Jest to dokument, który otwiera drogę do budowy odcinka drogi S7 z Lubnia do Rabki.
Ruszy budowa zakopianki z Lubnia do Rabki
fot. Urząd Marszałkowski w Krakowie

Wojewoda Jerzy Miller podkreślał, że dotychczasowy etap przygotowania dokumentacji był bardzo trudny. – To jest trzeci projekt Zakopianki, do tej pory praca szła jak po grudzie. Teraz jest kluczowy moment bo wszystkie wątpliwości w jaki sposób poprowadzić tę drogę, jak ją zaprojektować, zostały rozwiane. Teraz wszystko zależy od tego ile firm zechce się podjąć tej pracy i jak szybko będziemy mogli przekazać tereny firmom budowlanym.

Ewa Tomala-Borucka – dyrektor GDDKiA – mówiła, że budowa tego odcinka Zakopianki to ogromne wyzwanie. - Poza tunelem jest 38 mostów, teren mamy górzysty, trudno dostępny. Samo drążenie tunelu to naprawdę będzie bardzo trudne dzieło, warunki gruntowe są bardzo ciężkie. Tak naprawdę o sukcesie będziemy mogli mówić dopiero wtedy, kiedy dostaniemy pozwolenie na użytkowanie drogi.

Zakopianka to jedna z najbardziej zatłoczonych dróg w Małopolsce. Według pomiarów z 2010 roku przejeżdża tędy średnio 19 600 pojazdów na dobę. Na odcinkach między Lubniem a Skomielną to prawie 15 300 pojazdów na dobę, a między Skomielną i Rabką – 16 133. Dlatego budowa trasy S7 jest niezwykle ważna zarówno dla mieszkańców jak i dla turystów odwiedzających Małopolskę. Odcinek Lubień – Rabka to kontynuacja już zrealizowanej drogi ekspresowej S7 Myślenice – Lubień, która prowadzi do wielu miejscowości turystycznych i uzdrowiskowych w południowej Małopolsce. Kiedy droga powstanie, znacznie skróci się czas dojazdu, poprawi się bezpieczeństwo i komfort podróży z dużych miast na południe Małopolski. Zakopane, Tatry i Kraków prowadzą w rankingach atrakcyjności turystycznej.

W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa S-7 od Lubnia do Rabki Zdroju (15,83 km) oraz odcinek drogi krajowej nr 47 z Rabki Zdroju do Chabówki (0,87 km). Inwestycja została podzielona na trzy odcinki. Powstanie również najdłuższy w Polsce dwukomorowy tunel o długości 2,1 km. GDDKiA ogłosiła już przetargi na wykonanie prac budowlanych – oferty można składać do połowy lutego 2015.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Proszę Was budujcie tą zakopianke !!!! Mieszkam zaraz koło niej i boję się wyjść do ubikacji! dlatego, żeby mi żaden tir do niej nie wjechał- błagam szybciej zaczynajcie ! chcę jeszcze przed moją śmiercią się spokojnie załatwić !

MARIOLA, 2015-01-18 10:35:21 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE