Ruszył przetarg na budowę kolejnych odcinków II linii metra

Tunele o długości ponad 13,5 km i 13 stacji – tak do 2019 r. będzie wyglądała II linia metra. Ruszył przetarg na budowę kolejnych odcinków II linii podziemnej kolejki – trzech stacji w kierunku zachodnim i trzech w kierunku północno-wschodnim.
Ruszył przetarg na budowę kolejnych odcinków II linii metra

Obecnie za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi będą zmieniały kierunek jazdy. Podobnie na Pradze - techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji w przyszłości pociągi pojadą na Bemowo i Targówek.

Czytaj też:  Najważniejsza informacja nt. metra ciągle tajemnicą

- Kontynuujemy inwestycje w najnowocześniejszy środek transportu w mieście - podziemną kolej. Centralny odcinek II linii metra jest gotowy, teraz rozbudujemy go o kolejne stacje, a dzięki temu tworzy się miasto. - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Podobnie jak centralny odcinek II linii metra, również ten etap prac będzie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Jest to strategiczny projekt w inwestycjach rządowych i Warszawa ubiega się o dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko w wysokości 85% inwestycji. Wraz z taborem będzie to 4 mld zł.

3 + 3

Prezydent m.st. Warszawy skierowała do Biuletynu Zamówień Publicznych Wspólnot Europejskich ogłoszenie o rozpoczęciu przetargu na:

1) I etap realizacji odcinka zachodniego - od szlaku za stacją C9 „Rondo Daszyńskiego" do torów odstawczych za stacją C6 oraz

2) I etap realizacji odcinka północno-wschodniego - od szlaku za stacją C15 „Dworzec Wileński" do torów odstawczych za stacją C18.

Będzie to przetarg nieograniczony w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, w którym każde zadanie stanowi odrębną część.

Każda firma zgłaszająca się w przetargu może złożyć ofertę tylko na jeden odcinek: północno-wschodni lub zachodni. Dokumentacja przetargowa zawiera m.in. PFU, gotowe projekty budowlane, badania, decyzje środowiskowe, wzór umowy. Termin składania ofert przewidziany jest na przełomie I i II kwartału 2015 r.

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: „Wolska" (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło" (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza" (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka" (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek 1" (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Targówek 2" (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wszystkie wyżej wymienione nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanie uchwałą Rady m.st. Warszawy.

Alternatywa dla samochodu

II linia metra będzie najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka i Bemowa z centrum, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska - z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.