Ruszyła budowa obwodnicy Skawiny

Pod koniec przyszłego roku zostaną ukończone dwa odcinki obwodnicy Skawiny k. Krakowa. Inwestycja, której budowa rozpoczęła się w piątek, uzyskała unijne dofinansowanie w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO).
Ruszyła budowa obwodnicy Skawiny

Całkowita wartość projektu to 44,2 mln zł. Dotacja ze środków europejskich w ramach MRPO wyniesie 37,6 mln zł. W finansowaniu inwestycji uczestniczy także województwo małopolskie, które przekazało połowę wkładu własnego, czyli ponad 3,3 mln zł.

Jak zaznaczył w piątek marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa, przedsięwzięcie ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców tego podkrakowskiego miasteczka oraz usprawnienia układu komunikacyjnego w Małopolsce. Przyczyni się też do rozwoju gospodarczego regionu dzięki sprawnemu dojazdowi do autostrady A4 i lepszej dostępności komunikacyjnej strefy aktywności gospodarczej w Skawinie.

"Dzisiejszy dzień jest wielkim świętem dla naszego miasta, bowiem obwodnica Skawiny to poprawa bezpieczeństwa jego mieszkańców, szansa na rozwój przedsiębiorczości i nowe inwestycje" - podkreślił burmistrz Skawiny Adam Najder.

Zwrócił uwagę, że inwestycja poprawi bezpieczeństwo drogowe dzięki wyeliminowaniu korków oraz ruchu tranzytowego i ciężarowego z centrum miasta, a także zapewnieni szybszy i bezpośredni dojazd służb ratowniczych w związku z budową drugiego mostu na rzece Skawinka.

Obwodnica Skawiny będzie miała swój początek na skrzyżowaniu z ul. Nowoprzemysłową, czyli na końcu wybudowanego już przez gminę Skawina pierwszego odcinka trasy, odchodzącego od ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 44) a koniec - przy ulicy ul. Energetyków. W ramach inwestycji powstanie ponad 2-kilometrowa droga klasy głównej przyspieszonej (GP), przebiegająca w sąsiedztwie skawińskiej strefy gospodarczej.

Na jej trasie wybudowane zostaną dwa mosty i dwa skrzyżowania z drogami powiatowymi (ul. Tyniecką i ul. Energetyków). Projekt przewiduje budowę odwodnienia, oświetlenia, ekranów akustycznych, przebudowę infrastruktury sieciowej oraz zagospodarowanie terenu.

Docelowo, po wybudowaniu kolejnych fragmentów obwodnicy, całkowicie ominie ona Skawinę i będzie się łączyła z drogą wojewódzką nr 953 za wsią Rzozów.

Przez wiele lat planowano, że inwestycja łącząca się z drogą krajową nr 44 będzie finansowana z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W tym celu wykupiono grunty i przygotowano pełną dokumentację przedsięwzięcia wraz z prawomocnym pozwoleniem na budowę. W 2009 roku GDDKiA zrezygnowała jednak z przeprowadzenia tej inwestycji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.