Ruszyła promocja i budowa 2 tys. km tras rowerowych

25 mln zł będzie kosztowała kampania promująca ścieżki rowerowe przebiegające przez pięć województw Polski Wschodniej. Jej start w Warszawie ogłosił marszałek województwa świętokrzyskiego Adam Jarubas. W maju rozpoczęła się także budowa 2 tys. km tras.
Ruszyła promocja i budowa 2 tys. km tras rowerowych

Oprócz kampanii w kilku miejscach rozpoczęła się właśnie budowa ścieżek rowerowych, które już w przyszłym roku połączą województwa warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, podkarpackie i świętokrzyskie. Całkowity koszt przedsięwzięcia zamknie się kwotą 274 mln zł, z czego znaczna część będzie pochodziła z Programu Operacyjnego "Rozwój Polski Wschodniej".

"To jeden z pierwszych projektów promocyjnych tej skali. Mamy nadzieję, że wyznaczymy nowe standardy współpracy między regionami. Ta edycja Polski Wschodniej pokazuje, że można dobrze współpracować" - powiedział w czwartek w Warszawie Jarubas. To właśnie jego region (woj. świętokrzyskie), będzie koordynował kampanię promującą trasy.

Jak powiedział prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego Jacek Kowalczyk, ideą projektu jest stworzenie kompleksowego produktu turystycznego, wokół którego będzie mogła rozwijać się przedsiębiorczość. "Chodzi m.in. o hotele, gastronomię, ale także takie przedsięwzięcia jak wypożyczalnie rowerów" - wyjaśnił. "Spektrum możliwości jest naprawdę bardzo szerokie" - dodał.

"To nie jest sztuka dla sztuki, chodzi między innymi o konkurencyjność makroregionu Polski Wschodniej. Mamy duży potencjał, drzemiący po stronie turystyki. Nasza trasa rowerowa będzie się tym wyróżniała" - powiedziała podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Iwona Wendel.

W środę ogłoszono, że gotowy "produkt turystyczny" będzie występował pod marką "Green Velo". Logotypem jest różnokolorowa litera "w" ułożona z elementów rowerowego łańcucha. "Zdecydowaliśmy się na nazwę anglojęzyczną m.in. ze względu na przyciągnięcie na szlak także zagranicznych turystów" - wyjaśnił Łukasz Wilczyński z agencji Planet PR. Hasłem promocyjnym będzie "Łańcuch atrakcji".

Jak poinformowała odpowiedzialna za promocję całego projektu Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, przewidziany harmonogram promocji potrwa do 2015 roku. Kampania będzie prowadzona m.in. w prasie, internecie, radiu i telewizji. Powstanie także strona internetowa, która ma w niedalekiej przyszłości stać się interaktywnym portalem dedykowanym miłośnikom rowerowych podróży.

Wcześniej jednak działania promocyjne skupią się głównie na spotkaniach promocyjno-informacyjnych z przedsiębiorcami, którzy chcieliby zainwestować w przedsięwzięcia znajdujące się na szlaku "Green Velo".

Jak przyznała minister Wendel, między innymi ze względu na ten innowacyjny projekt zdecydowano się na modyfikacje przepisów, które wprowadziły zupełnie nowy rodzaj znaków drogowych. Nowy standard będzie musiał być wprowadzany także w innych podobnych projektach powstających na terenie kraju. Są to m.in. charakterystyczne żółte drogowskazy z czarną czcionką i piktogramami.

Projekt zakłada także utworzenie wzdłuż trasy 220 Miejsc Obsługi Rowerzystów z toaletami, punktami gastronomicznymi punktami informacyjnymi.

Planowana łączna długość szlaku wynosi 1980 km, z czego przez województwo warmińsko-mazurskie będzie przebiegało 415,9 km, podlaskie - 594,9 km, lubelskie - 353,6 km, świętokrzyskie - 195,9 km i podkarpackie - 451,1 km. Trasy mają być w pełni gotowe w przyszłym roku. Niewykluczone, że główna trasa będzie z biegiem czasu rozbudowywana o kolejne "odnogi". Łącznikiem z nią zainteresowane jest m.in. woj. łódzkie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE