PARTNER PORTALU
  • BGK

S19: Wybrano najlepsze oferty na drogę Lublin–Kraśnik

  • aw/PAP    20 grudnia 2017 - 11:00
S19: Wybrano najlepsze oferty na drogę Lublin–Kraśnik
Powstać ma dwujezdniowa droga ekspresowa, o nawierzchni bitumicznej, z rezerwą terenu pod trzeci pas (fot. GDDKiA)

Wybrano najkorzystniejsze oferty na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S19, między Lublinem a Kraśnikiem, fragmentu przyszłej Via Carpatia. 42-kilometrowa trasa będzie kosztowała łącznie ponad 1,1 mld zł, ma być gotowa w 2021 r.




• Ten fragment powstającej Via Carpatii, obejmujący drogę od końca obwodnicy Lublina do końca obwodnicy Kraśnika, podzielony został na trzy odcinki.

• Wszystkie mają być zrealizowane w czasie 34 miesięcy, nie wliczając okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca) - poinformował rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Krzysztof Nalewajko.

Na budowę 12-kilometrowego odcinka od Lublina do węzła Niedrzwica Duża najkorzystniejszą ofertę - opiewającą na 312,2 mln zł - złożyło konsorcjum z liderem Aldesa Construcciones Polska. To samo konsorcjum złożyło najkorzystniejszą ofertę - 319,5 mln zł - na budowę 10-kilometrowej obwodnicy Kraśnika.

Natomiast na budowę około 20 km drogi od węzła Niedrzwica Duża do węzła Kraśnik Północ wybrano ofertę firmy Mota-Engil Central Europe, która zażądała 498 mln zł.

Powstać ma dwujezdniowa droga ekspresowa, o nawierzchni bitumicznej, z rezerwą terenu pod trzeci pas. Będzie prowadziła początkowo od Lublina wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 19 a potem ominie od wschodu Niedrzwicę Dużą, Sobieszczany i Wilkołaz. Za Wilkołazem przejdzie na zachodnią stronę obecnej "19", by w miejscowości Lasy znów ją przeciąć i ominąć obwodnicą Kraśnik od wschodu.

Zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych, 32 mostów i wiaduktów, dziewięciu przejść dla zwierząt i trzech kładek dla pieszych.

Realizacja trasy będzie prowadzona w trybie projektuj-buduj. Podpisanie umowy z wykonawcami GDDKiA planuje w lutym przyszłego roku. Kierowcy mają zacząć korzystać z nowej drogi w 2021 r.

Via Carpatia w Lubelskiem liczyć będzie około 200 km. Gotowe jest obecnie 35 km trasy ekspresowej, z czego około 15 km to odcinki jednojezdniowe, które będą rozbudowane. Istniejące już odcinki S19 w Lubelskiem to obwodnice Lublina, Kocka i Woli Skromowskiej oraz Międzyrzeca Podlaskiego.

W październiku podpisano umowy na budowę 33 km trasy od Kraśnika do węzła Lasy Janowskie w pobliżu granicy województw lubelskiego i podkarpackiego. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki. Odcinek od Kraśnika do węzła Janów Lubelski Północ o długości około 18 km zrealizuje konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe za blisko 390 mln zł. Drugi odcinek, obwodnicę Janowa Lubelskiego (około 7 km), wykona firma Mota-Engil Central Europe za 148,5 mln zł. Trzeci odcinek od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie (około 8 km) zrealizuje konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe za 183,6 mln zł.

Droga ekspresowa S19 od Kraśnika do węzła Lasy Janowskie - dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni, którą w przyszłości będzie można poszerzyć o trzeci pas - ma powstać do 2021 r.

Ogłoszony został przetarg na opracowanie koncepcji programowej dla odcinka S19 Lublin - Lubartów o długości około 24 km. Podpisanie umów planowane jest w styczniu 2018 r. Realizacja tego fragmentu drogi przewidziana jest w latach 2020-2024. Szacunkowy koszt - 900 mln zł.

Wybrano trzy biura projektowe, które zajmą się przygotowywaniem dokumentacji projektowej dla 81,5 km przyszłej Via Carpatii od Lubartowa do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego. Ten fragment ma być budowany w latach 2019-2024. Jego koszt szacuje się na 2,4 mld zł.

Łączny koszt budowy S19 na terenie woj. lubelskiego, wraz w wykupem gruntów, szacowany jest na 6,4 mld zł.

Droga ekspresowa S19 ma stać się główną trasą komunikacyjną na kierunku północ-południe we wschodniej części Polski i stanowić część międzynarodowej trasy Via Carpatia, która ma przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.