Są następcy Macedończyków na A4

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 07-09-2011
  • drukuj
Konsorcjum Heilit + Werner Budowlana i Strabagiem za 641,7 mln zł dokończy budowę 21 km autostrady między Brzeskiem a Wierzchosławicami.
Są następcy Macedończyków na A4
Droga ma powstać w 21 miesięcy od rozpoczęcia prac. W skład konsorcjum które ma dokończyć inwestycję rozpoczętą przez polską NDI i macedońską SB Granit, wchodzą również Poldim i Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB – Podbeskidzie – informuje „Rzeczpospolita”.

Czytaj też: Jest przetarg A4 Brzesko-Wierzchosławice

Pierwszy wykonawca, wybrany w październiku 2009 roku chciał prace realizować za 622,5 mln zł przy kosztorysie 1,3 mld zł. W momencie kiedy konsorcjum schodziło z plac budowy w kwietniu 2011 roku zaawansowanie prac wynosiło ok. 20 proc.

Droższa może być też budowa trasy A2 z Łodzi do Warszawy, którą realizowało konsorcjum z chińską firmą Covec. W sumie dokończenie prac po Chińczykach będzie kosztować ok. 1,75 mld zł. Covec otrzymał od polskiego rządu ok. 170 mln zł. Z tego GDDKiA odzyska ok. 130 mln zł z gwarancji bankowych.

Czytaj też: Negocjacje o A2 oraz przetarg na A4

Zarówno A2 jak i A4 nie powstaną w pierwotnie planowanym terminie, czyli przed Euro 2012 – pisze „Rzeczpospolita”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE