PARTNER PORTALU
  • BGK

Samorządowe potrzeby kolejowe nierealne?

  • wnp.pl (PS)    25 października 2017 - 14:31
Samorządowe potrzeby kolejowe nierealne?
fot. PKP PLK

- Analizujemy uwagi, jakie otrzymaliśmy od jednej trzeciej adresatów. Duża liczba odpowiedzi nadeszła od samorządów terytorialnych. To dla nas bardzo ważne, bowiem świadczy o zainteresowaniu lokalnych władz koleją – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.




Jak mówi w rozmowie z wnp.pl prezes PKP PLK, analizy spółki sięgają 2030 roku. Wynika z nich, że na budowę nowych odcinków linii kolejowych i poprawę drożności sieci potrzeba ok. 80 mld zł.

- Rozpoczęliśmy prace przygotowawcze dotyczące realizacji projektów za ok. 30 mld zł w kolejnej perspektywie finansowej – mówi Ireneusz Merchel.

O przyszłe potrzeby transportowe zapytano m.in. przedstawicieli przemysłu i samorządów. Te ostatnie nie zawsze przedstawiły realne propozycje.

- Niestety, niektóre są ekstremalne i nierealne – komentuje zgłoszenia od JST Merchel. - Ale do sprawy podchodzimy w ten sposób, że zbieramy wszystkie pomysły i przeprowadzimy ich analizy – dodaje.

Jak mówi Merchel, w kraju mamy 22,5 tys. km, z czego infrastruktura o długości ok. 18,5 tys. km jest udostępniana przewoźnikom i tam jeżdżą pociągi.

- Te 4 tys. linii wyłączono z eksploatacji w różnych okresach, niektóre już 20 lat temu. Część z nich została przekazana samorządom, które zaadaptowały je w różny sposób, np. na ścieżki rowerowe. Na niektórych odbywa się ruch lokalny czy przewozy turystyczne, jak np. na odcinku Węgorzewo-Kętrzyn – komentuje prezes.

Ale jak zapewnia PKP PLK obecnie nie likwiduje żadnych linii kolejowych. Prezes wwywiadzie dla wnp.pl mówi też o budowie kolei dużych prędkości (KDP)

Cały wywiad czytaj na wnp.pl

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.