Samorządy muszą zachęcić hotelarzy

  • Piotr Gołąbek
  • 02-12-2009
  • drukuj
Polskie kurorty górskie mają duży potencjał, ale nie uda się go wykorzystać bez szybkiego rozwoju infrastruktury transportowej i narciarskiej - twierdzą eksperci Cushman & Wakefield w najnowszym raporcie.

- Przebudowa istniejących i budowa nowych stacji narciarskich wyposażonych w system sztucznego naśnieżania wydłuży sezon zimowy, a poprawa jakości dróg i budowa lotnisk znacznie skróci i usprawni dojazd do miejsca wypoczynku – mówi Dorota Malinowska, konsultant ds. nieruchomości hotelowych w C&W

Jej zdaniem, dopiero te przedsięwzięcia zachęcą właścicieli hoteli w polskich kurortach do nowych inwestycji. Na dziś, według danych Cushman&Wakefield, w górach działa 200 hoteli, ponad połowa z nich trzygwiazdkowych. Obiektów wyższej klasy jest zaledwie 19. Największe, około 50-proc. obłożenie pokoi hotelowych występuje w Tatrach, natomiast najmniejsze w Bieszczadach –  13 proc..

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.