PARTNER PORTALU
  • BGK

Siedemdziesiąt gmin i powiatów w sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego

  • pt    13 kwietnia 2016 - 10:09
Siedemdziesiąt gmin i powiatów w sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego
Marszałek Olgierd Geblewicz prezentuje mapę sięci tras rowerowych w zachodniopomorskim (fot.zachodniopomorskie.pl)

• Chęć wspólnego udziału w tworzeniu sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego zgłosiło blisko 70 gmin i powiatów.
• W efekcie do dyspozycji rowerzystów będzie ponad 1000 kilometrów powiązanych ze sobą tras, pozwalających na krótkie wycieczki i dłuższe wyprawy.
• Marszałek zachodniopomorski ma nadzieję, że koncepcja w przyszłym roku wejdzie w etap budowy.




12 kwietnia marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz spotkał się ze starostami, burmistrzami i wójtami, by podpisać pierwsze porozumienia oraz przedstawić aktualny stan prac nad koncepcją sieci tras rowerowych w partnerstwie z samorządowcami z Pomorza Zachodniego.

Jak przypomniał Geblewicz, w celu stworzenia koncepcji zostało zinwentaryzowanych kilkaset kilometrów tras rowerowych w regionie, a wyniki prac naniesiono na interaktywną mapę (mapa na bieżąco jest aktualizowana). Na podstawie zebranych danych wytyczono cztery priorytetowe trasy pozwalające na spędzenie na rowerze nawet dwutygodniowego urlopu.

Chęć wspólnego udziału w tworzeniu sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego zgłosiło blisko 70 gmin i powiatów, deklarując swoje administracyjne i finansowe zaangażowanie. We wtorkowej konferencji wzięli udział przedstawiciele samorządów, leżących głównie na zachodnich szlakach – Trasie Pojeziernej oraz Trasie Myśla-Tywa-Odra- Zalew.

– Trasy te pozwolą na wyjechanie ze Szczecina i dojechanie nimi nad morze lub podróże na południe, by połączyć się z siecią tras niemieckich – wyjaśniała pełnomocnik marszałka ds. komunikacji rowerowej Wanda Nowotarska.

– Mam nadzieję, że koncepcja w przyszłym roku wejdzie w etap budowy. Faza partnerstwa pozwoli nam przygotować pod względem formalnym, dokumentacyjnym i finansowym realizację tego ambitnego przedsięwzięcia – podkreślał na konferencji marszałek województwa. – Jako województwo weźmiemy na siebie główny ciężar prowadzenia wszelkich procedur administracyjnych, a więc przygotowania dokumentacji. Realizacja tego planu nie będzie jednak możliwa bez dobrej współpracy z samorządowcami – mówił marszałek.

Skąd pieniądze na trasy?

Realizacja koncepcji tras rowerowych finansowana będzie z trzech źródeł – środków unijnych (85%), samorządu województwa zachodniopomorskiego (7,5%) oraz gmin i powiatów przystępujących do projektu (7,5%).

Pierwszym źródłem finansowania, jakie zostało uruchomione na realizację sieci tras to środki Regionalnego Programu Operacyjnego. Alokacja z działania 4.6 w wysokości 10 mln euro pozwoli na dofinansowanie budowy ponad 70 km dróg rowerowych. Funkcję lidera, w imieniu samorządu województwa zachodniopomorskiego, będzie pełnić Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Jednym z ciekawszych odcinków, jakie mogą zostać zrealizowane w wyniku dofinansowania będzie budowa niemal 40 km drogi rowerowej na starym nasypie kolejowym pomiędzy mostem w Siekierkach a Trzcińskiem-Zdrojem oraz budowa 15 km drogi rowerowej po nasypie kolei wąskotorowej na ternie powiatu stargardzkiego do Ińska.

Środki z RPO pozwolą także na uzupełnienie 20 km luk wschodniej części Trasy Nadmorskiej oraz uzupełnienie luk umożliwiających przejazd rowerem ze Szczecina do Stargardu.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.