Skanska wygrała przetarg na łącznicę Kraków - Zakopane

Skanska została wybrana przez PKP PLK na wykonawcę łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej, dzięki której znacząco ma skrócić się czas przejazdu na trasie Kraków - Zakopane. W sumie w przetargu złożono 11 ofert.
Skanska wygrała przetarg na łącznicę Kraków - Zakopane
Fot. Fotolia

Inwestycja przewiduje budowę łącznicy pomiędzy liniami kolejowymi Skawina - Żywiec oraz Sucha Beskidzka - Chabówka, a także powstanie nowego przystanku osobowego w okolicy Zamku Suskiego. PKP PLK zakłada, że inwestycja będzie realizowana w terminie od 31 grudnia 2014 r. do 30 listopada 2016 r.

Czytaj też: Koleje Śląskie: stabilizacja czy raczej stagnacja?

Łącznica pozwoli na ominięcie stacji Sucha Beskidzka, co umożliwi bezpośrednią jazdę pomiędzy Krakowem a Zakopanem bez konieczności zmiany kierunku jazdy pociągów na tej stacji. Inwestycja ma skrócić czas jazdy o ok. 15-20 minut.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brano cenę (95 proc.) oraz okres gwarancji (5 proc.). Najlepsze parametry zaoferowało konsorcjum polskiego i słowackiego oddziału Skanski, które chce wykonać zadanie za 42,44 mln zł brutto oraz udzielić 120-miesięcznej gwarancji. Budżet inwestora opiewa na 57,46 mln zł brutto.

Czytaj też: Koleje Małopolskie ruszą już w grudniu

Obecnie trwa również przetarg na budowę łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki. Dwutorowa łącznica ma powstać pomiędzy linią Kraków Główny - Medyka a linią Kraków Płaszów - Oświęcim.

Długość trasy będzie wynosiła ok. 1,3 km, z czego nieco ponad połowa znajdzie się na estakadzie, a reszta na nasypach. Jej wybudowanie umożliwi bezpośrednią jazdę do i z Zakopanego dzięki ominięciu stacji Kraków Płaszów.

Inwestycja ma pozwolić na skrócenie czasu jazdy pociągów dalekobieżnych o ok. 15 minut oraz o ok. 5 minut w przypadku połączeń lokalnych. Wartość tego zadania dotychczas był szacowany na ok. 330 mln zł.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Do Kamienicznik:
Jest to słowo używane zarówno w terminologii fachowej jak i w opisach potocznych, tak samo oczywiste jak trakcja, semafor, pantograf, tor itp. Natomiast określenie "połączenie kolejowe" ma zupełnie inne znaczenie, a "połączenie tras" zupełnie nie oddaje s
...ensu (przecież obie "trasy" są już połączone w Płaszowie). rozwiń

Marek, 2015-08-29 16:02:07 odpowiedz

Co to za słowo Łącznica zapomnieli już słów: połączenie kolejowe, połączenie tras.

Kamienicznik, 2014-12-09 22:28:47 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE