Skawina doczeka się obwodnicy za 44,2 mln zł

Podkrakowska Skawina otrzyma 37,6 mln zł dofinansowania ze środków unijnych na budowę obwodnicy tego miasta. Inwestycja o łącznej wartości 44,2 mln zł ma zostać ukończona w 2015 roku.
Skawina doczeka się obwodnicy za 44,2 mln zł

W piątek umowę wstępną w sprawie udzielenia dofinansowania w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO) podpisali: marszałek Małopolski Marek Sowa, członek zarządu Jacek Krupa oraz burmistrz Skawiny Adam Najder.

Jak podkreślił marszałek Sowa, obwodnica znacznie poprawi komfort życia mieszkańców miasta. "Nowa inwestycja jest kluczowa dla rozwoju gminy, także dla dużych zakładów pracy, dla strefy gospodarczej" - podkreślił.

Obwodnica Skawiny będzie miała swój początek na skrzyżowaniu z ul. Przemysłową, czyli na końcu wybudowanego już przez gminę Skawina pierwszego odcinka trasy, odchodzącego od ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 44). W ramach inwestycji powstanie ponad 2-kilometrowa droga przebiegająca w sąsiedztwie skawińskiej strefy gospodarczej.

Na jej trasie wybudowane zostaną dwa mosty i dwa skrzyżowania z drogami powiatowymi (ul. Tyniecką i ul. Energetyków). Projekt przewiduje budowę odwodnienia, oświetlenia, ekranów akustycznych, przebudowę infrastruktury sieciowej oraz zagospodarowanie terenu. Prace budowlane przewidziano na lata 2013-2015.

Inwestycja ma poprawić komfort podróży, odciążyć centrum Skawiny od ruchu samochodowego, a dzięki budowie drugiego mostu na Skawince zapewnić szybszy dojazd straży pożarnej i służb ratowniczych. Poprawi się dojazd do regionu, lokalnych zakładów i dwóch stref gospodarczych w Skawinie.

Docelowo, po wybudowaniu kolejnych fragmentów obwodnicy, całkowicie ominie ona Skawinę i będzie się łączyła z drogą wojewódzką nr 953 za wsią Rzozów.

Całkowita wartość projektu to 44,2 mln zł. Dotacja ze środków europejskich w ramach MRPO wyniesie 37,6 mln zł. W finansowaniu inwestycji uczestniczy także województwo małopolskie.

Przez wiele lat planowano, że inwestycja łącząca się z drogą krajową nr 44 będzie finansowana z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W tym celu wykupiono grunty i przygotowano pełną dokumentację przedsięwzięcia wraz z prawomocnym pozwoleniem na budowę. W 2009 roku GDDKiA zrezygnowała jednak z przeprowadzenia tej inwestycji.

Czytaj też: GDDKiA: Droga nie jest miejscem do zgromadzeń

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE