Średnicówką przez Toruń

W Toruniu 9 października zostanie udostępniony dla ruchu drugi odcinek Trasy Średnicowej Północnej.

Średnicówką przez Toruń
Średnicówka przed otwarciem. Fot. Mat. prasowe

Mniejsza liczba skrzyżowań, przejść dla pieszych i świateł – to tylko niektóre mocne strony Trasy Średnicowej Północnej w Toruniu, której kolejny odcinek zostanie oddany do ruchu 9 października.

II odcinek Trasy Średnicowej Północnej od ul. Grudziądzkiej do M. Skłodowskiej-Curie liczy ponad trzy kilometry. Na mapie komunikacyjnej Torunia połączy on nie tylko zachodnią część miasta ze wschodnią, ale będzie stanowił alternatywę w stosunku do przepełnionych dziś ulic Kraszewskiego, Czerwonej Drogi, Odrodzenia, Przy Kaszowniku, Warneńczyka, Kościuszki i Żółkiewskiego. To również szybsze i komfortowe połączenie dla kierowców jadących Wałami gen. Sikorskiego, Szumana, placem św. Katarzyny, Warszawską, Traugutta i Lubicką.

II etap Trasy Średnicowej Północnej to alternatywa dla dróg krajowych 80 i 91 przebiegających przez miasto. Wyboru można dokonać zjeżdżając z autostrady do Torunia. Do wyboru jest istniejący obecnie ciąg dróg: Szosa Lubicka, Lubicka, Traugutta Warszawska, Dobrzyńska, plac Pokoju Toruńskiego, Przy Kaszowniku, plac biskupa Chrapka, Odrodzenia, Czerwona Droga, Kraszewskiego, Bema, Broniewskiego do Szosy Bydgoskiej.

Po oddaniu do użytku II etapu TŚP kierowcy zjeżdżający z autostrady będą mogli pojechać Szosą Lubicką, Olimpijską, Skłodowskiej-Curie, Trasą Średnicową Północną (od Skłodowskiej-Curie do Szosy Chełmińskiej), Szosą Chełmińską (fragment w budowie), Bema, Broniewskiego, Szosą Bydgoską.

Dzięki Trasie Średnicowej Północnej kierowcy jadący z mostu gen. E. Zawackiej wjadą w ul. Wschodnią, dalej M. Skłodowskiej-Curie i nowo wybudowaną Trasą Średnicową, omijając centrum miasta, dojadą do terenów przemysłowo-składowych zlokalizowanych przy ul. Polnej, Chrobrego, Mazowieckiej. Tu równolegle z budową Trasy Średnicowej Północnej miasto przebudowało układ drogowy.

Wybudowano ul. Dworcową, która nie tylko zapewnia obsługę Młynów, ale łączy tereny produkcyjne i usługowe, w tym Izbę Celną, z Trasą Średnicową. Wykonano także połączenie ul. Dworcowej z ul. Wielki Rów. Niedawno zaś rozpoczęła się przebudowa ulicy Batorego – od Trasy Średnicowej Północnej do ul. Towarowej i Pod Dębową Górą.

 

 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE