Stacja metra z rozbudowaną siecią przejść

Stacja centralnego odcinka II linii metra Dworzec Wileński w Warszawie będzie miała rozbudowaną sieć przejść podziemnych, pasażerowie zaraz po wyjściu z dworca kolejowego, będą mieli możliwość zejścia do metra - poinformował w środę rzecznik wykonawcy inwestycji.

Rzecznik konsorcjum AGP Metro Polska Mateusz Witczyński podczas spotkania na placu budowy mówił dziennikarzom, że stacja Dworzec Wileński to najdłuższy obiekt spośród budowanych stacji - ma 400 m i ciągnie się od ul. Białostockiej aż poza północną część pl. Wileńskiego, kończąc się na wysokości budynku przy ul. Targowej 84.

Witczyński dodał, że stacja będzie miała jedną z największych sieci przejść podziemnych. Z kolei wyjścia ze stacji będą się znajdowały wokół skrzyżowania ul. Targowej i Al. Solidarności; jedno z tzw. wyjść funkcyjnych będzie skierowane na wejście na stację Dworca Wileńskiego. Jak powiedział Witczyński, pasażerowie zaraz po wyjściu ze stacji dworca kolejowego, będą mieli możliwość zejścia do metra.

Jedna z tarcz drążących tunel podziemnej kolejki z pl. Wileńskiego - "Krystyna", która wykona tunel zachodni, już rozpoczęła prace; wkrótce ruszyć ma także druga z tarcz "Elisabetta", która wykona tunel wschodni. "Po zainstalowaniu taśmociągów, tarcze skierują się pod ul. Targową do wysokości ul. Białostockiej, gdzie odbiją w kierunku stacji Stadion na zachód" - powiedział Witczyński.

Rzecznik AGP Metro Polska mówił, że okoliczni mieszkańcy zwracają uwagę na hałas, który towarzyszy budowę metra. "Hałas trwa cała dobę - to wynika z cyklu technologicznego; pewnych procesów nie można przerwać. Staramy się prowadzić prace tak, by hałasu było jak najmniej, ale w pobliżu placu budowy nie można go całkowicie wyeliminować" - powiedział Witczyński.

Podkreślił kolejny raz, że konsorcjum AGP Metro w porozumieniu z mieszkańcami naprawi uszkodzenia, które powstały podczas budowy II linii metra na pl. Wileńskim. Na początku lutego mieszkańcy ul. Targowej protestowali przeciw budowie II linii metra na pl. Wileńskim. Podkreślali, że szczeliny w mieszkaniach przy ul. Targowej podczas ostatnich kilku miesięcy znacznie się powiększyły, a konsorcjum budujące podziemną kolej niedostatecznie zabezpieczyło budynki sąsiadujące z budową.

Witczyński mówił, że problemem są kradzieże czujników, które monitorują stan kamienic. "Ostatnio skradziono nam instrumenty monitorujące warte kilkadziesiąt tysięcy złotych. Ktoś zdjął je ze ściany na wysokości kilkunastu metrów w jednej z kamienic" - dodał Witczyński.

Planowo budowa centralnego odcinka II linii metra powinna zakończyć się w październiku 2013 r., jednak Metro Warszawskie oszacowało ostatnio opóźnienie w budowie na ok. 200 dni, czyli blisko siedem miesięcy. Przesunięcie zakończenia inwestycji jest uzgadniane w wykonawcą. W przypadku przesunięcia terminu o siedem miesięcy byłby to maj 2014 r. Władze miasta zapowiadają, że pasażerowie pojadą centralnym odcinkiem II linii metra w 2014 r.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński") i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

Wykonawcą centralnego odcinka II linii metra jest włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki - AGP Metro Polska. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.