Stacja Warszawa Gdańska przejdzie remont

Za kilka dni ruszy rozbudowa stacji Warszawa Gdańska, która obejmie budowę dodatkowych torów i peronów, i umożliwi zwiększenie liczby pociągów tam docierających.
Stacja Warszawa Gdańska przejdzie remont
(fot. PTWP)

Prace będą trwały tylko pół roku. Obejmą: przebudowę 8 km torów w północnej części stacji używanej głównie przez pociągi towarowe, 19 rozjazdów oraz 10 km sieci trakcyjnej. W skład zadania wchodzi także przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Najważniejsza zmiana dla pasażerów to budowa dodatkowego peronu w miejscu do tego przygotowanym podczas pierwszego etapu modernizacji torów i peronów, która zakończyła się w 2010 roku.

Most Gdański do remontu

Prace na stacji Warszawa Gdańska są skoordynowane z remontem kolejowego Mostu Gdańskiego. Dzięki tej drugiej modernizacji pociągi pojadą 20 km/h szybciej niż obecnie, czyli 60 km/h. Obydwa zadania usprawnią kolejowe połączenia w stolicy.

W czasie przebudowy mostu nie będzie utrudnień dla ruchu pociągów pasażerskich, informuje inwestor, PKP Polskie Linie Kolejowe. Wyjątkiem są dwa pociągi SKM, które na wniosek przewoźnika będą miały skróconą trasę do stacji Warszawa Zoo. Pozostałe pociągi będą jeździły bez zmian.

Objazdami pojadą natomiast niektóre składy towarowe, a ich trasy będą na bieżąco ustalane z przewoźnikami.

43 mln zł na modernizację stacji Warszawa Gdańska

Modernizacja stacji Warszawa Gdańska, która będzie kosztować 43 mln zł, to pierwszy krok do planowanej modernizacji warszawskiego węzła kolejowego. Seria inwestycji zaplanowanych na najbliższe dwa lata, obejmie trzy linie obwodowe oraz linię średnicową.

Dopiero po ich zakończeniu kolejowy węzeł warszawski zyska większą przepustowość i będzie mógł przyjmować więcej pociągów w godzinach szczytu. Łącznie na te inwestycje PKP PLK planuje wydać 2 mld zł.

Prace na stacji Warszawa Gdańska zrealizuje konsorcjum firm: Trakcja PRKiI - lider, ZUE oraz Comsa. Kontrakt zakłada wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE