Stadion po miejskiej kontroli

  • GK/lomza.pl
  • 12-09-2011
  • drukuj
Na stadionie miejskim w Łomży odbyły się prace komisji sprawdzającej usunięcie stwierdzonych na tym obiekcie usterek, na których naprawę wykonawca miał czas do 31 sierpnia 2011 r.
Stadion po miejskiej kontroli
W pracach komisji udział wzięli pracownicy Wydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego, Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, przedstawiciele głównego wykonawcy oraz podwykonawców modernizacji stadionu miejskiego. Komisja stwierdziła, że zdecydowana większość zgłoszonych usterek została usunięta.

Niewielka część usterek została usunięta jednak w sposób niezadowalający, dlatego komisja zobowiązała wykonawcę m.in. do zlikwidowania wybrzuszenia tynku na klatce schodowej, poprawienia estetyki ścian, elewacji, przywrócenia komunikacji tablicy świetlnej z urządzeniem do edycji tekstu, wykonania wentylacji pomieszczenia rozdzielni głównej. Wykonawca zobowiązał się na ostateczną naprawę usterek do 30 września 2011r.

Mimo, iż projekt modernizacji stadionu był realizowany zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową, to kolejne zmiany w zakresie przepisów stanowiących, jak i ciągły rozwój urządzeń technicznych, wymuszają konieczność aktualizacji niektórych rozwiązań.

W najbliższym czasie konieczne do wyjaśnienia i podjęcia decyzji, po skalkulowaniu ewentualnych kosztów, będą m.in. kwestie wymiany głośników i wzmacniacza na urządzenia o większej mocy, czy dostosowania systemu monitoringu do nowych przepisów dotyczących imprez masowych, które weszły w życie już po zakończeniu modernizacji stadionu.

Wątpliwości niektórych użytkowników ciągle budzi zbyt wysokie usytuowanie siedzisk na trybunie VIP. Zdaniem projektanta, wysokość trybun na stadionie dostosowano do możliwości uzyskania dobrej widoczności i nie ma podstaw do negowania wysokości trybun.

Władze miasta rozważają jednak możliwości poprawy komfortu oglądania imprez sportowych z tej trybuny.

Najpilniejsze zadanie, to otrzymanie certyfikatu Polskiego Związku Lekkiej Atletyki – aby można było organizować na nim m.in. międzynarodowe mityngi lekkoatletyczne obiekt musi uzyskać stosowny certyfikat. Trwa weryfikacja przeprowadzonych pomiarów bieżni, która wyjaśni raport pomiarowy stadionu i umożliwi złożenie dokumentów o uzyskanie certyfikatu PZLA.

Modernizacja stadionu miejskiego w Łomży – II etap, kosztowała 22,5 mln zł i była realizowana ze środków Unii Europejskiej oraz Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej Ministerstwa Sportu i Turystyki. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE