Sto mln na elektryfikację linii Rzeszów-Ocice

• Ponad 100 mln zł to szacowany koszt elektryfikacji odcinka linii kolejowej Rzeszów-Ocice.
• Po elektryfikacji skróci się czas przejazdu ze stolicy Podkarpacia do Sandomierza, a w przyszłości inwestycja pozwoli uruchomić połączenie do Warszawy.
Sto mln na elektryfikację linii Rzeszów-Ocice
Elektryfikacja 67-kilometrowej trasy Rzeszów-Ocice pozwoli na skrócenie czasu przejazdu do Sandomierza, m.in. dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe (fot.pkp.plk)

Jak poinformowała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, przetarg został ogłoszony w czerwcu i obejmuje elektryfikację, przebudowanie i zabezpieczenie istniejącej sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych oraz wycinkę drzew.

"Prace budowlane zaplanowano na lata 2017-2020. Szacowany koszt elektryfikacji to ponad 100 mln zł" - dodała.

Elektryfikacja 67-kilometrowej trasy Rzeszów-Ocice pozwoli na skrócenie czasu przejazdu do Sandomierza, m.in. dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Ułatwi też podróż, a w przyszłości umożliwi uruchomienie połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz - Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg-Stalową Wolę i Lublin.

"Elektryfikacja tej linii (nr 71) to nie tylko krótsza i wygodniejsza podroż na trasie Rzeszów-Sandomierz, ale także Rzeszów-Lublin" - zaznaczyła Szalacha.

PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły do tej pory na inwestycje na tej linii ponad 230 mln zł.

Połączenie Rzeszów-Sandomierz-Warszawa będzie możliwe dopiero po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii nr 25 Skarżysko Kamienna-Ocice oraz na linii nr 8 Warszawa-Radom. "Dodatkowe korzyści będą także po zakończeniu modernizacji (w tym elektryfikacji) linii nr 68 Lublin-Stalowa Wola oraz trasy Lublin-Otwock. Planowany termin zakończenia wszystkich tych projektów to rok 2020" - powiedziała Szalacha.

Obecnie na odcinku Rzeszów-Ocice prowadzone są prace, związane z budową nowego przystanku w Chmielowie i wydłużeniem peronu w Głogowie Małopolskim. Obie inwestycje mają zostać zakończone do końca 2016 r.

Natomiast w marcu br. PLK podpisały umowę na opracowanie dokumentacji budowy mijanki w Majdanie Królewskim. Ma być gotowa do końca br., a mijanka - w 2018 r. Jak podkreśliła Szalacha, mijanka poprawi przepustowość linii i usprawni ruch kolejowy.

W ubiegłym roku na trasie z Rzeszowa do Ocic PLK przebudowała wiadukt kolejowy w miejscowości Widełka, koszt inwestycji wyniósł 2 mln zł. W 2015 r. PLK wydały również ponad 2,7 mln zł na modernizację 3 przejazdów kolejowo-drogowych w: Komorowie, Pogwizdowie Nowym i Miłocinie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE