Stołeczna aglomeracja wciąż mało nasycona centrami handlowymi

Do końca 2016 r. aglomeracja warszawska może wzbogacić się o 200 tys. mkw. nowej podaży. Utrzymuje się trend rozbudowy i modernizacji istniejących centrów oraz przeobrażania się ulic handlowych - wynika z opublikowanego przez JLL raportu "Warszawski rynek nieruchomości" po I kw. 2014 r.
Stołeczna aglomeracja wciąż mało nasycona centrami handlowymi

Aglomeracja warszawska to największy rynek handlowy w Polsce, oferujący ponad 1,1 mln mkw. powierzchni najmu w centrach handlowych (13 proc. krajowych zasobów).

Mimo relatywnie dużej podaży, Warszawa jest nadal jednym z mniej nasyconych rynków (438 mkw. powierzchni najmu w centrach handlowych na 1 tys. mieszkańców) w porównaniu do pozostałych ośmiu aglomeracji, zajmując miejsce za - kolejno - Poznaniem (612), Wrocławiem (584 mkw.), Trójmiastem (507 mkw.), Łodzią (490 mkw.) oraz Krakowem (486), a wyprzedzając jedynie Szczecin (421) i Konurbację Katowicką (420 mkw.).

Z analiz JLL wynika, że stopień nasycenia w stolicy nie zmieni się znacząco w nadchodzących miesiącach. Warszawa jest również dobrym przykładem na to, że oferta handlowa w danym mieście nie zawsze odzwierciedla faktyczny poziom siły nabywczej mieszkańców. Siła nabywcza w stolicy na poziomie 9 706 euro na mieszkańca jest najwyższą w kraju i zarazem o 65 proc. wyższą od średniej krajowej; dla porównania średnia dla Polski to 5 870 euro dla mieszkańca na rok (dane GfK Polonia).

Czytaj też: Centra handlowe powinny współtworzyć miasta 

Jak mówi Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych JLL, obecnie w aglomeracji warszawskiej mamy do czynienia z bardzo niską aktywnością deweloperską.

Cały artykuł czytaj tu

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.