Strabag zbuduje most w Toruniu

Konsorcjum, w którego skład wchodzą Strabag sp. z o.o. (lider) oraz austriacka firma Strabag AG i Hermann Kirchner Polska (partnerzy), wygrało przetarg na budowę mostu drogowego przez Wisłę w Toruniu - poinformował w czwartek Miejski Zarządu Dróg.
Zwycięskie konsorcjum przedstawiło najniższą cenę - 548,6 mln zł, a było to decydujące kryterium przy wyborze oferty. Pozostałe osiem konsorcjów, które również spełniły warunki zawarte w specyfikacji przetargu, wartość robót wyceniło na kwoty od 576 do 817 mln zł.

Oferty otwarto przed tygodniem. Początkowo zakładano, że sprawdzanie ofert pod względem formalno-prawnym potrwa do początku sierpnia. Jednak komisja wcześniej uporała się z pracą, co pozwoli na wcześniejsze podpisanie kontraktu z generalnym wykonawcą mostu. Jeżeli nie będzie protestów i odwołań, umowa może zostać zawarta na przełomie lipca i sierpnia.

Konsorcjum na realizację projektu będzie miało dwa lata i osiem miesięcy.

Długość dwuprzęsłowego mostu będzie wynosić 540 m, a całej trasy wraz z dojazdami - 4,1 km. Przeprawa o szerokości 30 m, będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Nośność mostu to 50 t.

Toruński samorząd na budowę mostu ma zagwarantowane 327 mln zł z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki pochodzić będą z nadwyżki przychodów miasta oraz z kredytu.

Obecnie w Toruniu jest jedna przeprawa drogowa przez Wisłę. Pierwotnie most ten został wzniesiony przez Prusaków w latach 1907-1910 w Opaleniu (obecnie woj. pomorskie). Po pierwszej wojnie światowej most znalazł się na terytorium Polski, tuż przy granicy z Niemcami. Rozebrano go w latach 1928-29 i w częściach przeniesiono do Torunia. Most, po dobudowaniu trzech przęseł, oddano do użytku w 1932 r. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.