Świnoujście szuka chętnych do budowy tunelu między wyspami. Termin przyjmowania ofert mija 7 września

Do 7 września swoje oferty mogą składać firmy, które chciałyby wybudować tunel między wyspami Wolin i Uznam. Zwycięzca przetargu będzie miał 50 miesięcy na realizację inwestycji.
Świnoujście szuka chętnych do budowy tunelu między wyspami. Termin przyjmowania ofert mija 7 września
Świnoujski magistrat szacuje, że łączny koszt tunelu to 912 mln zł (fot. gddkia.gov.pl)

• Wykonawca, który zostanie wyłoniony w przetargu, będzie miał 50 miesięcy na zaprojektowanie oraz budowę tunelu.

• Chętni do wykonania tego zlecenia mają czas do 7 września na złożenie ofert. 

• Świnoujski magistrat szacuje, że łączny koszt tunelu to 912 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie ponad 772 mln zł. Pozostałą kwotę zabezpiecza budżet miasta Świnoujście.

Świnoujski magistrat podał, że w czwartek (17.08) odbyło się spotkanie prezydenta miasta z dyrektorem oddziału GDDKiA w Szczecinie Łukaszem Lendnerem oraz zastępcą dyrektora ds. inwestycji Mariuszem Mierzwą. Przedstawiono harmonogram prac dotyczący budowy tunelu pod Świną oraz odcinka drogi ekspresowej S3 z Troszyna do Świnoujścia o długości 34,5 km.

Składanie ofert wykonawców na budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin upływa 7 września br. Tego też dnia nastąpi otwarcie ofert.

"Do 31 października br. planowany jest wybór wykonawcy, a samo podpisanie umowy powinno nastąpić do końca 2017 roku. We wrześniu tego roku nastąpi ogłoszenie przetargu na wybór Inżyniera Kontraktu, który powinien zostać wybrany do końca 2017 roku" - czytamy w przesłanym do mediów komunikacie.

Czytaj więcej: Suwałki. Ruszają inwestycje drogowe za 71 mln zł

Wykonawca, który zostanie wyłoniony w przetargu, będzie miał 50 miesięcy na zaprojektowanie oraz budowę tunelu.

Świnoujski magistrat szacuje, że łączny koszt tunelu to 912 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie ponad 772 mln zł. Pozostałą kwotę zabezpiecza budżet miasta Świnoujście.

Całkowita długość trasy wyniesie ok. 3,4 km, w tym 1,44 km tunelu, który - zgodnie z decyzją środowiskową z 2010 r. - zostanie wykonany w technologii "tarczy drążonej". Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 m; zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia, poniżej jezdni powstanie również tunel ewakuacyjny.

Biuro prasowe prezydenta Świnoujścia poinformowało także, że do listopada br. zaplanowano zakończenie prac nad studium techniczno-ekonomiczno-finansowym dotyczącym budowy drugi ekspresowej S3 na odcinku Troszyn-Świnoujście.

Czytaj więcej: Zakopianka zyska nowy pas. Korki będą mniejsze?

"W drugim kwartale 2018 roku planowane jest uzyskanie decyzji środowiskowej. Na przełomie 2018/2019 roku odbędzie się przetarg na wyłonienie wykonawcy i rozpoczęcie inwestycji, której oddanie do użytku planowane jest na przełomie 2022/2023" - czytamy w komunikacie.

"Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapewnili, że pieniądze na tę inwestycję, w kwocie 900 mln zł, są zabezpieczone w budżecie" - zapowiedział prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.

Świnoujście jest jedynym miastem w Polsce leżącym na kilkudziesięciu wyspach, z których tylko trzy są zamieszkane (Uznam, Wolin i Karsibór). Na wyspie Uznam znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska wraz z obiektami turystyczno-uzdrowiskowymi; to tutaj mieszka 80 proc. mieszkańców Świnoujścia. Miasto nie ma drogowego połączenia z siecią dróg krajowych. Działają w nim dwie przeprawy promowe. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE